معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت و گو با پانا:

دانش آموزان در شبکه "شاد" آموزش در کلاس واقعی را تجربه می کنند

امتحانات، متناسب با آموزش مجازی خواهند بود

تبریز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: د انش آموزان بر اساس برنامه تحصیلی خودو در ساعاتی که در کلاس درس واقعی حضور داشتند، وارد شبکه شاد می شوند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان در شبکه "شاد" آموزش در  کلاس واقعی را تجربه می کنند

عاشور اکرمی در گفت و گو با پانا با بیان این که در سند تحول به محیط های آموزشی متعدد و متنوع اشاره شده است که فضای مجازی می تواند یکی از این مصادیق باشد، گفت: پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در راستای تحقق شعار" آموزش تعطیل نمی شود" آموزش دانش آموزان به روش های مختلف در رسانه ملی و فضای مجازی دنبال شد.

او ادامه داد: در کنار همه این روش ها یکی از روش هایی که در حال حاضر ایجاد شده است شبکه آموزش دانش آموزان یا همان "شاد" است، چون آموزش در فضای مجازی با پیام رسان های مختلفی انجام می گرفت، در این روش سعی شده است تا بستر امنی برای فعالیت معلمان و دانش آموزان ایجاد شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان افزود: در این روش امکان پرسش و پاسخ و حضور و غیاب وجود دارد؛ مالکیت این شبکه با وزارت آموزش و پرورش است و امکان درز اطلاعات به بیرون وجود ندارد؛ همچنین امکان مدیریت برای ما و مسئولین نواحی و مناطق وجود دارد تا برنحوه فعالیت ها نظارت داشته باشیم.

اکرمی با بیان این که از روز گذشته شبکه آموزشی دانش آموزان برای دوره متوسطه اول و دوم فعال شده است، گفت: ثبت نام مدیران و معلمان در این شبکه بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد است و در صورت عدم مغایرت امکان ورود به این شبکه نیست مگر این که اطلاعات موجود در سامانه سناد تغییر یابد.

آموزش در شاد بر اساس برنامه تحصیلی هر کلاس است

او ادامه داد: بعد از ثبت نامه مدیران و سپس معلمان در شبکه شاد، دانش آموزان می توانند اپلیکیشن شبکه را از آدرس http://Shaddl.medu.ir دریافت و در گوشی هوشمند نصب کنند و بر اساس برنامه تحصیلی خود وارد کلاس در این شبکه شوند. البته مدت ساعت آموزشی در این شبکه نسبت به کلاس واقعی با توجه به آسیب های ناشی از استفاده طولانی مدت گوشی همراه، کم شده است.

ایجاد ظرفیت برای پیش دبستانی ها و فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی در شبکه شاد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اضافه کرد: تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی باید در این شبکه ثبت نام کنند و آموزش های خود را در این برنامه ادامه دهند و هچنین در شبکه آموزشی دانش آموزان ظرفیت برای آموزش پیش دبستانی ها و معاونت پرورشی و مشاوره ای و تربیت بدنی ایجاد شده است که به زودی فعال می شوند.

"شاد" یک برنامه مکمل آموزشی

اکرمی تصریح کرد: در خصوص ادامه تعطیلی مدارس، تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و تا زمانی که مدارس بازگشایی نشوند آموزش ها در شبکه شاد ادامه خواهد داشت و البته این شبکه برای طول سال تحصیلی راه اندازی شده است و پس از بازگشایی مدارس نیز به عنوان یک برنامه مکمل آموزشی در روزهای تعطیل فعالیت خواهد کرد.

خانواده ها با آموزش و پرورش همراهی کنند

او گفت: برنامه ریزی سال تحصیلی به گونه ای است که دو سوم محتوای آموزشی تا نوبت اول امتحانات تدریس می شود پس بنابراین آموزش مجازی برای یک سوم باقی مانده از حجم کتاب است و امتحانات نیز متناسب با آموزش مجازی خواهند بود پس خانواده ها نگرانی از این بابت نداشته باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بیان کرد: تنها خواهشی که از خانواده ها داریم این است که با آموزش و پرورش در شبکه شاد همراهی کنند و صبح فرزندان خود را برای حضور در کلاس درس در این شبکه بیدار کنند به ویژه در مقطع ابتدایی این کار، خیلی مهم است.

دروس مهارتی و عملی هنرستان ها بعد از بازگشایی مدارس پی گیری می شوند

اکرمی در ادامه در رابطه با پی گیری آموزش دروس مهارتی دانش آموزان هنرستا ن ها و کارو دانش گفت: دروس عمومی این دانش آموزان همانند سایر دانش آموزان در رسانه ملی و فضای مجازی و البته از این پس در شبکه شاد دنبال می شود؛ ولی برای دروس مهارتی که نیاز به حضور در کلاس است بعد از بازگشایی مدارس، حداقل 6 هفته و با توجه به شرایط شاید روزهای پنج شنبه و جمعه برای آموزش مهارتی این دانش آموزان برنامه ریزی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار