معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت و گو با پانا:

شبکه "شاد" فرصتی برای التزام بخشی آموزش ها و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است

نحوه دریافت و نصب اپلیکیشن شاد

تبریز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: به منظور التزام بخشی به فعالیت ها و مستند سازی آموزش ها برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و ایجاد بستر امن برای دانش آموزان ,,شبکه "شاد" راه اندازی شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۵۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
شبکه "شاد" فرصتی برای التزام بخشی آموزش ها و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است

عاشور اکرمی در گفت و گو با پانا در تشریح برنامه های آموزش و پرورش استان در ایام تعطیلی مدارس به دلیل قطع زنجیره انتقال کرونا بیان کرد: بعد از تعطیلی مدارس از دوم اسفندماه بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، آموزش و پرورش استان با دو شعار "آموزش تعطیل نمی شود" و فرصت برابر- آموزش مداوم" به دنبال احیای پیوند معلم و دانش آموز بود.

پی گیری آموزش دانش آموزان استان با 4 روش

او افزود: در استان، نواحی و مناطق استان، ستادی به همین منظور تشکیل شد و تاکنون با 4 روش، آموزش ها را دنبال کردیم که یکی از این روش ها، آموزش از طریق رسانه ملی است و یکی دیگر نیز آموزش مجازی معلمان با پشتیبانی گروه‌های درسی با استفاده از پیام رسان‌های مختلف است.

دبیر ستاد آموزش‌های مجازی استان ادامه داد: برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان مناطق روستایی محروم که امکان استفاده از اینترنت را ندارند، در روش ابتکاری هزار و 300 نفر از نیروهای ستادی به صورت داوطلب در قالب معلم یار سازمان دهی شده و به روستاهای محروم استان اعزام شدند.

اکرمی افزود: روش چهارم پیگیری آموزشی نیز تهیه درسنامه محتوای آموزشی بود که توسط راهبران آموزشی تهیه و بین دانش آموزان کلاس‌های چند پایه مدارس روستایی و عشایری استان توزیع شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر نیز به منظور التزام‌بخشی به فعالیت‌ها و مستند سازی آموزش ها برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و ایجاد بستر امن برای دانش آموزان شبکه اجتماعی دانش آموزان یا همان "شاد" راه اندازی شده و برای دوره ابتدایی شروع به کار کرده است و برای پایه های دیگر نیز به زودی دستورالمعل لازم به مدارس ارسال می شود.

همچنین با پیگیری‌های مستمر وزیر آموزش و پرورش و همکاری وزارت ارتباطات، دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، مساعدت دانشگاه صنعتی شریف و تلاش شبانه روزی تیم فنی، اجرایی و حقوقی پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش بنام SHADAP بامالکیت و مدیریت وزارت متبوع، در مرحله بهره برداری قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: طبق برنامه پیش بینی شده، از ۲۱ فروردین ورود مدیران، معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی به پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش آغاز شده و تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت. مدیران، معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی، می‌توانند اپلیکیشن شاد را با مراجعه به آدرس‏ http://Shaddl.medu.ir دریافت و نصب کنند.

نحوه ورود مدیران مدارس به شبکه آموزشی «شاد»

او تاکید کرد: فرایند ورود به شبکه آموزشی شاد، طی هشت مرحله از سوی مدیر مدرسه باید صورت گیرد. به این صورت که ابتدا در سامانه سناد، اطلاعات پرسنل و دانش آموز را اصلاح کنید و چنانچه این اطلاعات برای مدرسه شما به درستی وارد شده است، نیاز به مراجعه به سامان سناد نیست. سپس اپلیکیشن شاد را از لینک ‏ http://Shaddl.medu.ir دانلود و روی دستگاه هوشمند خود نصب نمایید.

اکرمی در خصوص نحوه ثبت نام مدیران نیز گفت: مدیران، همان شماره همراه خود را که در سامانه سناد ثبت کرده اند، در برنامه شاد ثبت و پیامک تایید را روی همان شماره دریافت و وارد کنند. سپس نام کاربری خود را در برنامه ثبت کنند. (توجه : نام کاربری شما برای تمام افراد ثبت شده و در سامانه مدرسه شما قابل رویت است. )

پس از این مراحل، گزینه ورود «مدیر/ معلم/ دانش آموز» را انتخاب کنید و پس از انتخاب نقش مدیر، کدملی خود را در کادر مشخص شده وارد نمایید و گزینه تایید را بزنید. در کادر بازشده گزینه « مشاهده لیست مدارس» را بزنید و در میان اسامی نام مدرسه خود را انتخاب و سپس تایید کنید.

او عنوان کرد: همه گروه‌های کلاسی تشکیل می‌شوند. شما به عنوانOwner یا صاحب گروه‌ها از طریق گزینه «مشاهده لیست گروه‌های کلاسی»، می‌توانید فهرست و داخل کلاس‌ها را مشاهده کنید. همچنین لازم است در تاریخ اعلام شده در شیوه‌نامه ارسالی از طرف وزارت آموزش و پرورش تمام معلمان مدرسه خود را برای عضویت در برنامه شاد دعوت کنید و پس از ثبت‌نام معلمان خود، در تاریخ مقرر شده در شیوه‌نامه ارسالی از طرف وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان مدرسه خود را نیز به عضویت در برنامه شاد دعوت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار