فرماندار اسلامشهر: ارائه خدمات مالیاتی مناسب به اصناف و واحدهای تولیدی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر اعلام کرد تسهیلات و خدمات مناسبی توسط اداره امور مالیاتی شهرستان به اصناف و واحدهای تولیدی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ارائه می شود.

کد مطلب: ۱۰۳۶۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر: ارائه خدمات مالیاتی مناسب به اصناف و واحدهای  تولیدی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر در سخنانی با اشاره به تسهیلاتی که برای پرداخت مالیات لحاظ شده اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ در مواردی که مهلت مقرر برای تقسیط بدهی اعم از اصل مالیات، عوارض و جرائم قانون مالیاتهای مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده مودیان مالیاتی در اجرای ماده (۱۶۷ ) قانون مالیاتهای مستقیم به اتمام رسیده باشد و این گونه مودیان قادر به پرداخت بدهی خود نباشند امور مالیاتی می تواند نسبت به امهال بدهی به مدت حداکثر سه ماه و تقسیط به مدت نه ماه از تاریخ درخواست اولیه برای امهال و تقسیط فارغ از مهلت سه ساله مذکور در ماده( ۱۶۷ ) قانون مالیات های مستقیم اقدام کند.

او در ادامه به افزایش مهلت اعتراض به اوراق مالیاتی تا روز ۳۱ خردادماه اشاره کرد و گفت: جرائم پرداخت نشده جرائم مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب ۲۲/۱۰/۱۳۸۱ به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا تاریخ ۳۰/۹/۱۳۹۹ بخشوده می شود .

فرماندار اسلامشهر همچنین از معوق شدن اجرای ارزش معاملاتی تعیین شده برای سال ۱۳۹۹ خبر داد و افزود: کمک های نقدی و غیر نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفند ماه ۱۳۹۸ و سه ماهه نخست سال جاری جهت تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت مبارزه با ویروس کرونا که مورد تایید وزارت مذکور قرار گیرد به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه سر رسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مروبط به دوره چهارم سال ۱۳۹۸ برای گروهای اقتصادی، اصناف و واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تا تاریخ ۳۱/۲/۹۹ تعیین شده گفت:عملیات اجرایی موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیاتهای مستقیم ( وصول مالیات ) تا تاریخ ۳۱/۲/۱۳۹۹ برای گروه های یاد شده موقوف الاجرا می شود.

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده (۱۸۶) قانون مالیاتهای مستقیم تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۹ نیاز به اخذ گواهی پرداخت با ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.

او با اشاره به لغو جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی افزود: برگزاری جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی و همچنین اجرای قرارهای کارشناسی صرفاً برای پرونده های مهم و دارای اولویت عملکرد سال ۱۳۹۷ و همچنین پرونده های مهم و اولویت دار سنوات گذشته با رعایت حداقل تجمع انسانی در محل تشکیل جلسات مجاز خواهد بود.

مرسلپور خاطر نشان کرد: گواهی های ثبت نام موقت در نظام مالیات بر ارزش افزوده که اعتبار آن تا سه ماه منتهی به سال ۱۳۹۸ بوده و در فرودین ماه ۱۳۹۹ مقتضی می گردد تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ دارای اعتبار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار