فرماندار اسلامشهر: ضرورت هدفمندسازی کمک به خانواده های آسیب دیده از شیوع کرونا

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر در جلسه هماهنگی شناسایی و کمک به اقشار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا که با مشارکت نهادهای عمومی و گروههای مردمی برگزار شد،بر ضرورت هدفمندسازی و ساماندهی کمک به افراد و خانواده های آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهرستان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر: ضرورت هدفمندسازی کمک به خانواده های آسیب دیده از شیوع کرونا

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در این رابطه اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سخنرانی روز عید نیمه شعبان تاکید داشتند باید اقشار آسیب دیده از بیماری کووید 19 مورد حمایت قرار گیرند.

او در ادامه با اشاره به مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا برای اقتصاد معیشتی برخی خانوارها ایجاد کرده گفت: کارگران فصلی، روزمزد، دستفروشان و افرادی که باید خدماتی ارائه دهند تا حقوقی دریافت کنند در حال حاضر با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

مرسلپور همچنین به تاکیدات استاندار تهران در خصوص ضرورت حمایت از افراد و خانوارهای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا و تصمیماتی که دولت جهت حمایت از کسب و کارها و مشاغلی که به علت تعطیلی با زیان مواجه شدند اشاره کرد و افزود: رزمایش سازمان بسیج مستضعفان جهت کمک به اقشار و خانواده های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا نیز آغاز شده است.

او بیان کرد: دستگاههای حمایتی شهرستان نیز تابحال هر یک اقداماتی انجام داده اند از جمله بهزیستی که 1735 سبد کالا بین خانوارهای تحت پوشش خود توزیع کرده اما باید تمامی اقدامات حمایتی ساماندهی شود تا تمام افراد و خانوارهای آسیب دیده و نیازمند تحت پوشش قرار گیرند.

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اسلامشهر خاطر نشان کرد: بانک اطلاعاتی مربوط به خانواده های آسیب پذیر با مشارکت شهرداری ها، بخشداری ها،سپاه ناحیه سیدالشهداء(ع)، کمیته امداد، هلال احمر و... در فرمانداری تهیه خواهد شد.

مرسلپور با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) به بیماران مبتلا به ویروس کرونا که توسط شبکه بهداشت و درمان معرفی می شوند کمک خواهد کرد گفت: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز موظف است اسامی کارگران فصلی که مشمول بیمه بیکاری نمی شوند را به فرمانداری اعلام کند تا مورد حمایت قرار گیرند.

فرماندار اسلامشهر تأکید کرد: سازمان های مردم نهاد و خیریه شهرستان نیز باید با نهادهای عمومی همکاری داشته و در چارچوبی که در شهرستان تعیین شده فعالیت کنندو افزود، از ادامه فعالیت هر سازمان و خیریه ای که در این ایام خدماتی خارج از قواعد شهرستان ارائه دهد توسط نیروی انتظامی و فرمانداری جلوگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار