مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران:

ظرفیت سازمان دانش‌آموزی، نقطه عطفی برای آموزش و پرورش است

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن آنکه ظرفیت سازمان دانش‌آموزی را نقطه عطفی برای آموزش و پرورش استان برشمرد، بر نخستین رسالت این سازمان تحت عنوان تربیت انسان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت سازمان دانش‌آموزی، نقطه عطفی برای آموزش و پرورش است

علی‌رضا سعدی‌پور در بازدید از سازمان دانش‌آموزی استان و دیدار با کارکنان این سازمان، بر هماهنگی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی با ساحت‌های شش‌گانه‌ی سند تحول بنیادین تأکید کرد و گفت: «در ساحت تربیت اقتصادی و حرفه­‌ای، این سازمان می‌تواند دانش‌آموزان را هر چه بیشتر با فضای کسب و کار و کارآفرینی آشنا کند. از ظرفیت خود برای برپایی کارگاه‌هایی مطابق با ساحت تربیت علمی و فناوری بهره گیرد. در ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی نیز با برخورداری از مجلس و مجمع و خبرگزاری دانش‌آموزی این فرصت فراهم است.»

او آماده‌سازی بستر ایجاد یک جریان فرهنگی و تربیتی در مدارس را مطابق با ظرفیت سازمان دانش‌آموزی دانست و نخستین رسالت آن را تربیت انسان برشمرد: «انتظار ما این است که اعضای 40 هزار نفره تشکیلات دانش‌آموزی افزایش یابد و به روزی برسیم که همه‌ی دانش‌آموزان عضو این تشکیلات باشند.»

سعدی‌پور به تربیت دانش‌آموزانی با قدرت نقدپذیری و نقادی و آستانه صبر و تحمل بالا در سازمان دانش‌آموزانی اشاره کرد و گفت که این سازمان در جامعه‌پذیر کردن دانش‌آموزان می‌تواند نقش کارسازی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی یک تشکل شناسنامه‌دار است و آنرا از خود جدا نمی‌دانیم، ادامه داد: «ظرفیت سازمان نقطه عطفی برای ما است. نباید جزیره ای عمل کنیم و باید تصمیمات‌مان با خرد جمعی صورت پذیرد.»

سعدی‌پور تأکید کرد: «سازمان دانش‌آموزی با بخش خوداتکایی، ظرفیت مناسبی برای گذار از شرایط سخت اقتصادی فعلی است.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خواستار ارتقای جایگاه سازمان دانش‌آموزی شد بر لزوم برجسته کردن فعالیت‌های آن تأکید کرد.

سازمان دانش‌آموزی استان مازندران 40 هزار عضو دانش‌آموز و بیش از 1700 مربی تشکیلاتی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار