حجت‌الاسلام ذوعلم: بیانیه گام دوم انقلاب، حاصل اجتهاد ژرف در عرصه جهانی است

تهران (پانا) - به گفته رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، هر عضو امت اسلامی که برای نجات مسلمانان از چنبره سلطه از نظام استبدادی جهان در تلاش است، در طیف بیانه گام دوم انقلاب قرار می گیرد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
حجت‌الاسلام ذوعلم: بیانیه گام دوم انقلاب، حاصل اجتهاد ژرف در عرصه جهانی است

حجت الاسلام علی ذو علم در نشست یاران گام دوم انقلاب در مدرسه دارالفنون گفت: مخاطبین بیانیه گام دوم انقلاب گسترده است و طیف وسیعی از افراد را در بر می گیرد.

او افزود: هم افرادی که دغدغه انقلاب را بطور خاص با باورهای اسلامی و انقلابی خود را متعهد به کارکردهای انقلاب می داند و هم افراد دلسوزی که به استقلال و تعالی کشور فکر می کند، زیر چتر گام دوم انقلاب قرار می گیرند.

به گفته رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، هر عضو امت اسلامی که برای نجات مسلمانان از چنبره سلطه از نظام استبدادی جهان در تلاش است، در طیف بیانه گام دوم انقلاب قرار می گیرد.

حجت الاسلام ذو علم بیانیه گام دوم انقلاب را محصول اتحاد ژرف در عرصه جهانی متناسب با چالش های امروز جامعه دانست و یادآور شد: منطق و زلال حکمت این بیانیه و همچنین برگرفته شدن آن از منابع عقل و قرآن و عترت و تجربه های تاریخی تلخ و شیرین حرکت رو به تعالی اسلام را در پیش دارد.

او ادامه داد: رهبر انقلاب به عنوان یک مجتهد روز آمد دست به قلم شده است و بیانیه گام دوم انقلاب از درون وی جوشیده است، در واقع این بیانیه اندیشه های یک حکیم دارای اندیشه ناب اسلامی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی با بیان اینکه در تاریخ اسلام همواره یک فقیه عناصر زمان و چالش های زمانه را بیان می کرده، عنوان کرد: امام خمینی (ره ) هم فقیه زمان بود که هیچ ادعایی نداشت و تنها به عنوان یک مومن متعهد برای نجات جامعه اسلامی وارد عرصه شد و پایه های انقلاب را بنیان گذاشت.

حجت الاسلام ذو علم اشاره کرد: ۴۰ سال پیش نظام خشن استبدادی وجود داشت که آیت مدرس و افراد با بصیرت همانند وی را غریبانه به شهادت رساند، بنابراین همه مردم یک صدا و یکپارچه پشت سر امام خمینی ره قرار گرفتند که نه تنها از هیچ پشتوانه ای برخوردار نبود، بلکه همه عوامل هم ضد او تعیین شده بود.

او افزود: جبهه انقلاب پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی نه تنها فروغ خود را از دست نداده بلکه به یک جبهه جهانی اسلام تعیین شده است. اکنون باید با استفاده از پشتوانه همراهی امت اسلامی این مسیر انقلاب را طی کرد تا زمینه استقرار نظام عدل جهانی مهدی فراهم شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی با بیان اینکه جامعه امروز به خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نیاز دارد، گفت: خود سازی شامل یک حرکت عمیق در بعد دانش و حرکت علمی در علوم انسانی است که اندیشمندان بسیاری در این حوزه گام برداشتند. در فرآیند جامعه پردازی در مسیر دست یابی به تمدن سازی قرار می گیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار