در دیدار نماینده ولی فقیه با معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح شد: معلمین سنگرنشینان میادین علم و ایمان

بیرجند (پانا) ـ نمایند ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: معلمین فرمانده هان میدان مبارزه با جهل و ناامیدی و سنگرنشینان میادین علم، ایمان و مجاهدت در راه خدا هستند.

کد مطلب: ۹۶۴۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
در دیدار نماینده ولی فقیه با معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح شد: معلمین سنگرنشینان میادین علم و ایمان

آیت ا... سید علیرضا عبادی در دیدار با حجت الاسلام ذو علم معاون وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: در امر تعلیم و تربیت اسلامی باید اصل تزکیه و پاکسازی روح از پلیدی ها مورد توجه قرار گیرد.

او، با بیان این که انسان بر اساس فطرت، کمال و حق جویی را می طلبد، تصریح کرد: فطرت قطب نمایی است که مسیر درست حرکت را در اقیانوس پر تلاطم زندگی و وسوسه های شیاطین، به انسان نشان می دهد.

خطیب جمعه بیرجند از توطئه های نرم ضد فرهنگی دشمن و ایادی وی در داخل به عنوان آلاینده های مخرب فطرت و مانعی عظیم در مسیر کمال یاد کرد و افزود: در محیط آلوده گرایش به سوی نیکی و خوبی ها کمتر می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با اشاره به آلوده سازی محیط با انواع ترفندها، توسط استعمار و به بردگی کشیدن ملت ها و پس از آن به یغما بردن ثروت های ملی و خدادادی جوامع، ابراز داشت: امروز به دلیل غفلت، عدم آشنایی و استفاده غلط خانواده ها به ویژه جوانان و نوجوان از تکنولوژی ها، دشمن به درون خانه ها و خلوت خانواده ها راه یافته است.

او بر شاداب سازی، تقویت روابط و سالم سازی محیط خانواده تأکید کرد و افزود: این رسالت مهم به حکم وظیفه به معلمین آموزش و پرورش نهاده شده است چرا که اگر محیط مدرسه سالم باشد دانش آموزانی در طراز جمهوری اسلامی ایران تربیت می کند.

آیت ا... عبادی با بیان این که برای تربیت و پرورش نسل جدید باید همه اقشار جامعه در هر سطح و موقعیت شغلی احساس مسئولیت کنند، اضافه کرد: در نظام تعلیم و تربیت اسلامی همیشه تزکیه مقدم بر تعلیم می باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: آموزش و پرورش در نظریه های اقتصادی و فرهنگی پیشتاز و یکه تاز است و این خود یک افتخار برای نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حجت الاسلام علی ذو علم، با بیان این که بدنه تربیت در ایران اسلامی بر صراط اسلام ناب حرکت می کند، اظهار کرد: در این راه تعمیق تعامل و هم افزایی حوزه و آموزش و پرورش می تواند به ترویج اهداف سند تحول و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس استان و ایران کمک بسزایی کند.

گفتنی است حجت الاسلام ذوعلم پیش از دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، به گلزار شهدای گمنام بیرجند رفت و با شهدا و آرمان های شهدا تجدید میثاق کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار