معاون وزیر آموزش و پرورش: مدرسه تأثیر گذارترین نهاد در تحقق بیانیه گام دوم

بیرجند (پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت از مدرسه، حوزه و دانشگاه به عنوان سه نهاد تأثیر گذار در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب یاد کرد و گفت: در این میان تأثیرگذاری مدرسه از همه بیشتر است.

کد مطلب: ۹۶۴۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش و پرورش: مدرسه تأثیر گذارترین نهاد در تحقق بیانیه گام دوم

حجت الاسلام علی ذو علم در اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن امام علی(ع) مجتمع فرهنگی غدیر بیرجندبرگزار شد، اظهار کرد: بیانیه گام دوم نوعی احتجاج با دوستان، دشمنان و منافقان به انقلاب است که دشمنان و منافقان را مأیوس ساخته و برای دوستان انقلاب امید آفرین است.

او، تربیت صحیح را نتیجه تعمیق ارتباط با خدا، خلق خدا و تفکر در جهان هستی دانست و تصریح کرد: مدارس باید برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب سه اصل مهم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم و اقامه توحید به عنوان یک جهانبینی، مسیر حرکت و نقشه ی راه است، افزود: این بیانیه در واقع راه تعامل و نحوه گفتگو با جوانان را به ما آموزش می دهد.

او از مدارس ایران و خراسان جنوبی به عنوان مروج خود سازی و الگوی تمدن اسلامی ایرانی یاد کرد و ادامه داد: منظور از خودسازی، خودسازی اخلاقی صرف و ریاضت طلبی نیست بلکه خودسازی در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی جسمی و اخلاقی مد نظر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، تقویت روحیه خود باوری در در دانش آموزان و در عرصه های مختلف را لازمه تمدن ساز کردن مدارس دانست و ابراز داشت: احساس تعلق خاطر دانش آموز و تقویت الفت و دوستی بین اولیای مدرسه و دانش آموزان نشانه ی عملکرد درست و موفق مدارس در تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی است.

حجت الاسلام ذوعلم تبیین نگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم برای دانش آموزان جوان و نوجوان را رسالت دیگر مدارس در تحقق این بیانیه برشمرد و یاد آور شد: بیانیه گام دوم انقلاب به درستی و با ظرافت خاصی تارو پود شش ساحت سند تحول را با هم درآمیخته و جوانان را در مسیر رشد، سعادت و کمال هدایت می کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، از مدرسه به عنوان مهم ترین رکن خودسازی دانش آموزان یاد کرد و گفت: چنانچه بیانیه گام دوم انقلاب ،در 110 هزار مدرسه کشور به درستی تبیین شود گفتمان تمدن نوین اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی بر پایه ی شریعت ناب محمدی بیش از پیش در جهان طنین انداز می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بیان گام دوم یک اندیشه و تفکر در گفتمان انقلاب اسلامی است که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم سند توسعه ی 40 ساله دوم انقلاب اسلامی ایران است. تفکر و اندیشه ای که هرگز کهنه نمی شود و غبار فراموشی نمی گیرد.

او، تبیین سند تحول و بیانیه گام دوم را به عنوان مبدأحرکت را رسالت دیگر مدارس دانست و از مدیران، معلمان و پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی مدارس خواست تا با تأسی از بیانیه گام دوم و بر اساس سند تحول بنیادین نقشه راهی برای مدرسه خود تعریف کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار