نامزدهای انتخابات حداکثر تا روز ۲۳ بهمن نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند

بوشهر(پانا)_سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: نامزدهای انتخابات حداکثر تا روز ۲۳ بهمن نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۲۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
نامزدهای انتخابات حداکثر تا روز ۲۳ بهمن نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند

خسرو دهقانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای مواد ۷، ۸ و ۹ قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت های انتخاباتی و تبصره های ذیل آن، نامزدها باید با قید فوریت، حداکثر تا روز چهارشنبه بیست سوم بهمن ماه نسبت به تعیین یا افتتاح حساب نزد یکی از بانک های دارای مجوز از بانک مرکزی، اقدام و همچنین خود و یا یک شخص حقیقی یا حقوقی را به عنوان نماینده مالی خود، به همراه مشخصات کامل به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه، معرفی کنند.

وی خاطر نشان کرد: نامزدهای محترم انتخابات، ضمن مطالعه قانون مذکور نسبت به مدیریت و ثبت نحوه و نوع هزینه های انتخاباتی خود، اعم از هر گونه واریز، برداشت و انتقال وجوه و منابع نقدی انتخابات، اهتمام ویژه داشته باشند.

دهقانی افزود: مطابق ماده شش این قانون، هزینه انتخاباتی نامزدها، شامل موارد ذیل است: ۱- هزینه های مربوط به دایر کردن محل ستاد انتخابات، اعم از اجاره بهای آن و هزینه های خدمات و حمل و نقل و سایر هزینه های متعارف ستاد ۲- هزینه های بر پایی تجمع عمومی مرتبط با اهداف انتخابات‌ ۳- هزینه های تبلیغات مجاز ۴- هزینه و حق الزحمه نماینده مالی و عوامل اجرایی و کارشناسی ستادها، در فعالیت های انتخاباتی.

وی همچنین یادآور شد: سایر هزینه ها و تعهدات به جز موارد موضوع این ماده، از جمله ارائه کمک و خدمات نقدی و غیر نقدی به افراد توسط نامزد یا از طرف وی ممنوع و در حکم خرید و فروش رای محسوب می شود، بنابراین نامزدها مکلفند از طریق ستادهای انتخاباتی خود نحوه و نوع تبلیغات را مدیریت کرده و از تخلفات مقرر در قوانین جلوگیری کنند.

سرپرست دفتر امور سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر در پایان ضمن اشاره به ماده یازده این قانون تصریح کرد: تخلف از مفاد این قانون جرم محسوب می شود و مرتکب علاوه بر مجازات مقرر به محرومیت از نامزدی در هرگونه انتخابات عمومی و سراسری از یک تا دو دوره از سوی مراجع صالح قضایی محکوم می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار