نشست مطبوعاتی ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_نشست مطبوعاتی ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۱۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست مطبوعاتی ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت تشکیل این جلسه در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط حساس فعلی کشور، انتخابات مجلس شورای اسلامی رویداد مهم سیاسی پیش روی تمام آحاد جامعه است که همه ما باید با شور شعور در آن نقش‌آفرینی کنیم.
فاطمه کرمپور ضمن تقدیر از همراهی همیشگی اهالی رسانه و مطبوعات در تمامی رویدادهای اجتماعی گفت: اهالی مطبوعات و رسانه‌های استان در جهت آگاهی بخشی نقشی مهم و تاثیر گذار دارند.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ فضای سالم در برگزاری انتخابات گفت: شفاف‌سازی ایجاد شور و شوق و جلب مشارکت بالای مردم و تحقق مردمسالاری در اداره امور کشور با انتخابات محقق می‌شود که رسانه‌ها نقش بسیار پررنگی در این رویداد مهم پیش رو دارند.
در ادامه الماس گشتاسبی با اشاره نقش رسانه‌ها در ارتقاء آزادی‌های قانونی جامعه اظهار داشت: انتشار اخبار مبتنی بر اخلاق‌مداری و نرم‌خویی و آگاهی‌بخشی به جامعه و ایجاد شعور و حضور حداکثری و حفظ سلامت انتخابات بعنوان یک هدف در ستاد پیشگیری از تخلفات جرایم انتخاباتی در استان بوشهر مورد توجه قرار دارد.
معاون پیشگیری دادگستری استان بوشهر نقش پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی در ارتباط با جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: گاها ممکن است بدلیل عدم اطلاع از قانون رسانه‌ها هم خود مرتکب جرم شده و به تبع ان جامعه را نیز به ارتکاب جرم تشویق کنند بنابراین اشراف به قانون در انتخابات بعنوان فصل‌الخطاب ضروری به نظر می‌رسد.
وی تشویق مردم به مشارکت در انتخابات پیش رو را رای تعیین آینده کشور مهم دانست و گفت: مهم‌تر از مشارکت در انتخابات انتخاب افراد اصلح از میان نامزدهاست.
الماسی بر تهیه و تنظیم خبر، نگارش و انتشار آن با رعایت اصل بی‌طرفی و سلامت تاکید کرد و گفت: تشریح و تشویق و قانون‌مداری درخواست نهاد قضا از رسانه‌ها و مطبوعات استان است.
معاون پیشگیری دادگستری استان بوشهر ترویج روح قانون‌مداری برای تمامی آحاد جامعه،کاندیداها، ناظرین و برگزارکنندگان انتخابات ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری مطبوعات ورسانه‌های کمتر شاهد بداخلاقی و نشر اکاذیب و تخریب چهره‌ها و افراد در انتخابات پیش رو باشیم.
در پایان جلسه اهالی مطبوعات ورسانه‎‌های استان به ایراد نقطه‌نظرات خود پرداخته و سئوالاتی از مسئولان حاضر در جلسه پرسیدند که توسط مسئولان ذیربط پاسخ داده شد.
لازم به توضیح است یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ اسفندماه امسال در کشور برگزار می‌شود و از ۱۰ شهرستان استان بوشهر چهار نفر در قالب چهار حوزه انتخابیه به مجلس راه می‌یابند. تاکنون مراحل ثبت نام داوطلبان و احراز صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی به انجام رسیده و هم‌اکنون در هیات‌های نظارت در دست بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار