هدف اصلی مجریان انتخابات تقویت وحدت و همبستگی است

بوشهر(پانا)_ دادستان بوشهر بیان کرد: هدف همه مجریان امر انتخابات حرکت در مسیر تقویت وحدت و همبستگی است.

کد مطلب: ۹۹۱۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی مجریان انتخابات تقویت وحدت و همبستگی است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، علی حسن‌پور ضمن تقدیر از همراهی همیشگی رسانه‌ها در رویدادهای اجتماعی با اشاره به تلاش همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم در جهت تقویت نظام اظهار داشت: برگزاری انتخابات عادلانه و منصفانه، و ایجاد فرصت عادلانه تبلیغ برای هر نامزد و ایجاد فضای رقابت انتخاباتی در فضای سالم و همچنین پیشگیری از هرگونه تخلف و ارتکاب جرم و امنیت انتخابات مسائلی قانونی هستند که باید در انتخابات مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تخلف احتمالی از سوی رسانه‌ها عنوان مجرمانه خواهد داشت، گفت: همه باید در راستای وحدت و همبستگی گام برداریم و از دو قطبی کردن انتخابات پرهیز کنیم.
حسن پور با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و نظام در تلاش هستند حضور حداکثری در انتخابات وجود نداشته باشد، گفت: رسانه‌ها باید نسبت به این موضوعات آگاه باشند.
وی گفت: هدف از برگزاری نشست تشریح و تبیین تخلفات و جرائم انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه این نیست که بخواهیم قانون و مجازات را اعلام کنیم بلکه هدف ایجاد همکاری و تعامل برای برگزاری انتخاباتی خوب و سالم است و دوست نداریم برای هیچ کسی در مرجع قضایی پرونده‌ای تشکیل شود.
حسن پور ادامه داد: امروز رسانه‌ها در معرض خطر هستند و باید مراقب بود که عنوان‌های منتشر شده خلاف واقعیت نباشد زیرا ضمن اینکه به آبرو و حیثیت افراد صدمه وارد می‌شود با عنوان افترا، نشراکاذیب، توهین و تشویش افکار و اذهان عمومی قابلیت پیگیری وجود دارد.
دادستان بوشهر به رسانه‌ها گفت: در آستانه انتخابات رسانه‌های بیگانه با هدف کاهش حضور پرشور مردم و با انتشار نهایی اسامی کاندیداها نسبت به خدمات نظام و مراجعه قانونی اقدام به سیاه‌نمایی می‌کنند.
وی افزود: در باره تایید صلاحیت‌ها مراجع قانونی کار قانونی خود را انجام می‌دهند ممکن است مواردی باشد که هیات نظارت تنها به خود فرد اعلام کند و برای حفظ آبروی فرد از انتشار آن خودداری می‌کند پس رسانه‌ها نباید در راستای چرایی رد صلاحیت‌ها گام بردارند.
حسن‌پور اضافه کرد: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری با هدف پیشگیری از جرائم و تذکر تشکیل شده‌است و هدف ما تشکیل پرونده برای هیچ یک از کاندیداها و هواداران نیست.
حسن‌پور با بیان اینکه در دادسرا و دادگاه شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شده‌است گفت: اگر موردی از تخلف مشاهده شد از سوی این ستاد تذکر لازم داده می‌شود و تلاش ما این است که پرونده‌ای در دادسرا و دادگاه ایجاد نشود.
در ادامه حسین حیدری حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح را مهمترین نتیجه این رویداد برشمرد و گفت: انتخاب افراد اصلح از میان نامزدها باید با تحقیق و اشراف صورت بگیرد که این شفاف سازی و آگاهی بخشی توسط رسانه‌ها در جامعه اتفاق می‌افتد.
عضو هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر با اشاره به اینکه صلاحیت‌های نامزدها در هیات‌های بدوی و اجرایی بررسی شده و در اختیار هیات‌های استانی قرار گرفته است، گفت: صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از طریق منابع چهارگانه در استانی در حال بررسی است.
حیدری با اشاره به مواد ۲۸ تا ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به ایجابی یا صلبی بودن برخی از ویژگی‌های کاندیداها اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی نامزدها عدم احراز داشته باشند و این به معنی عدم تایید ایشان نیست، بلکه ویژگی لازم برای قوه مققنه را ندارند و برای کارهای دیگر دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار