پلمپ بیش از یک هزار چاه غیرمجاز در فارس

شیراز (پانا) - مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای فارس از پلمپ یک هزار و ۶۸ چاه غیرمجاز در استان فارس از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
پلمپ بیش از یک هزار چاه غیرمجاز در فارس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شیراز، حمیدرضا دهقانی با اشاره به سند راهبردی تعطیلی چاه‌های غیرمجاز، در استان فارس گفت: ٦ درصد چاه‌های غیرمجاز کشور در فارس وجود دارد.

او افزود: از هزار و ۴۲۵ چاه غیرمجاز در استان، پر کردن هزار و ٦٨ مورد آن امسال محقق شده است و هزار و ٣٠ چاه مجاز نیز در استان مجهز به ابزار هوشمند شده است.

دهقانی ادامه داد: ۱۵ هزار و ۷۹۴ حلقه چاه غیر مجاز در استان فارس وجود دارد که این چاه‌ها سالانه در حال مکیدن ۶ میلیارد و ۱۶۷ میلیون متر مکعب از آب‌های زیرزمینی این استان هستند.

مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای فارس گفت: تاکنون ۱۴ هزارو ۴۰۰ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق و حجمی بر روی چاه‌ها نصب شده است و عملیات تجهیز بقیه چاه‌ها هم ادامه دارد.

او اظهار کرد: برای جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز و حفاظت از منابع آب با انسداد تعداد ۹ هزار و ۶۳۲ حلقه چاه غیر مجاز با حکم مقامات قضایی و ۴ هزار و ۱۶۸ فقره تقلیل منصوبات چاه‌های مجاز برای تعدیل برداشت در نقاط مختلف استان صورت گرفته است.

در استان فارس ۷۲ هزار و ۷۹۳ حلقه چاه مجاز وجود دارد که معادل مجموع چاه‌های موجود در ۱۶ استان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار