امروز: یکشنبه 28 دی 1399 - 01:22 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا آموزش و پرورش

افتتاح همزمان ۹ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در خراسان رضوی

افتتاح همزمان ۹ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در خراسان رضوی

10/25/2020 4:57:00 PM
10/25/2020 4:57:00 PM
یکشنبه 4 آبان 1399 - 16:57
حسینی

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مراسم افتتاحیه همزمان ۹ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیاز ویژه، امروز سوم آبان‌ماه در مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مراسم با بیان اهداف راه اندازی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان استثنایی گفت: خانواده‌ ها رکن اصلی تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش استثنایی هستند و در این مراکز، مشاوره به کودکان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح این ۹ مر‌کز تعداد مراکز ‌مشاوره در حوزه استثنایی از 33 مرکز به ۴۲ مرکز می رسد گفت: این ۴۲ مرکز در سراسر کشور به دانش‌آموزان با نیاز ویژه و خانواده آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند و در برخی از استان ها مراکز جامع مشاوره و توانبخشی نیز راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در یکسال گذشته ۲۴ مرکز مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه معادل با ۵۷ درصد کل مراکز مشاوره و راهنمایی کشور به افتتاح رسیده است و به امید خدا این روند تا رفع کمبود ۱۶۵ مرکز مشاوره استمرار خواهد یافت.

حسینی با بیان اینکه نقش خانواده‌ها در تعلیم و تربیت بالااصاله است و خانواده ها در کنار معلم باید نقش اصلی را داشته باشند افزود:. اولیا اگر مشارکتی بالاصاله در تعلیم و تربیت نداشته باشند تعلیم و تربیت از کیفیت برخوردار نخواهد بود و در مطالعات صورت گرفته شده نیز یکی از ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت، همکاری اولیا با مدرسه است.

وی همچنین با بیان اینکه در اسناد بالادستی نیز بر نقش خانواده ها در تعلیم و تربیت تاکید شده است گفت: بند ۶-۱ سیاست های کلی تحولی در آموزش و پرورش، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری از ۱۳ بند، بیانیه ارزشها بند ۱۴ از ۳۰ بند سند تحول بنیادین، بیانیه ماموریت سند تحول بنیادین، هدف کلان ۲ از ۸ هدف کلان سند تحول بنیادین، راهبرد ۸ از ۱۵ راهبرد کلان سند تحول بنیادین و دست کم ۸ راهکار از ۱۳۱ راهکار عملی سند تحول بنیادین از جمله اسناد فرادستی که بر نقش و مشارکت خانواده در تعلیم و تربیت تاکید دارد .

حسینی با بیان اینکه در راستای مشارکت بیشتر خانواده ها بسته تحولی «مشارکت خانواده محور» در آموزش و پرورش استثنایی با شش برنامه در حال تدوین اظهار کرد:مشارکت خانواده در تعلیم و تربیت امری ضروری است اما بنا به شرایط دانش آموزان استثنایی این مشارکت در آموزش و پرورش استثنایی ضروری تر است و این ضرورت در عصر کرونا جدی تر شده است.

معاون وزیر در ادامه به تشریح ۶ برنامه بسته تحولی مشارکت خانواده محور پرداخت و اظهار کرد: ایجاد شبکه جامع اطلاع رسانی تخصصی به اولیاء در بستر فناوری اطلاعات و آموزش به خانواده ها دو برنامه این بسته تحولی هستند که برای تحقق این برنامه ها از ظرفیت سامانه ندای همراه و ظرفیت ۴۲ مرکز مشاوره خانواده و ۸۰۰ مشاور این مراکز در قالب صدای همراه استفاده خواهد شد و همچنین هر مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده، پایگاه جامع آموزش مجازی برای خانواده ها خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مدرسه باید پایگاه توسعه محلی شود و در محله نیز مرجعیت پیدا کند، سومین برنامه این بسته تحولی با عنوان "تسهیل مشارکت اجتماعی در توسعه محلی برای دانش آموزان با نیاز های ویژه" تدوین شده است.

حسینی چهارمین برنامه بسته تحولی مشارکت خانواده محور را راه اندازی پارلمان مشورتی اولیاء دانش آموزان استثنایی دانست و افزود: رصد سیاست ها و واسپاری فعالیت ها به اولیای توانمند در قالب ایجاد پارلمان مشورتی اولیاء محقق خواهد شد.

معاون وزیر "همیار معلم" را پنجمین برنامه این بسته تحولی دانست و گفت: در راستای مشارکت راهبردی خانواده ها در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان اولیا باید به عنوان دستیاران حرفه ای معلمان به کمک تعلیم و تربیت بیایند.

حسینی آخرین برنامه این بسته تحولی را " مدرسه یاری" اولیاء دانست و افزود: مدرسه یک جامعه کوچک است و تمام یاوری هایی که در جامعه وجود دارد می تواند در مدرسه نیز شکل گیرد و بر همین اساس و با استفاده از ظرفیت اولیاء می توان میزهای یاوری مختلف نظیر اولیای هنریار، توان یار ، سلامت یار را در مدارس راه اندازی کرد.

حسینی همچنین در خصوص وضعیت مراکز مشاوره گفت: در حال حاضر مجوز ۳۵ مرکز مشاوره صادر شده است که ۳۱ مرکز آن فعالند و در ۴ استان همدان، مرکزی، سیستان و بلوچستان و ایلام نیز مجوز گرفته اند ولی هنوز فعال نشده اند و ۵ استان مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل و آذربایجان غربی نیز هنوز مجوز نگرفته اند.

وی همچنین افزود: تعداد این مراکز طی سالهای ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۹ و ۱۴ مرکز بوده و در مجموع تعداد آن ۲۳ مرکز می باشد که این تعداد در نگاه به سالهای ۹۳، ۹۶ و ۹۷ که به ترتیب ۱، ۳ و ۷ مرکز بوده ، رشد چشمگیری را داشته است.

وی افزود: در بخش توسعه کیفی این مراکز نیز تجهیز این مراکز، استاندارد سازی نیروی انسانی و ایجاد مراکز جامع‌ آموزشی ، مشاوره ای و توابخشی از جمله برنامه های در دست اجرا است.

معاون وزیر در ادامه به بیان آماری از تعداد دانش آموزان استثنایی استان خراسان رضوی پرداخت و گفت: در خراسان رضوی ۳۰۹ مدرسه خاص ، یک هزار ۶۶۴ مدرسه پذیرا و ۷۷ مرکز پشتیبان وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی را بر عهده دارند

وی افزود: تعداد مراکز اختلالات یادگیری این استان نیز ۷۴ مرکز است که از این تعداد ۶۳ مورد آن دولتی و ۱۱ مورد نیز غیر دولتی می باشد که ۲۵ مورد آن فقط در سال جاری افتتاح شده است

وی تصریح کرد: ۹۰ مشاور و ۲۰ رابط مشاور در سطح استان خراسان رضوی مشغول خدمت به دانش آموزان استثنایی در حوزه خدمات مشاوره ای هستند.

شایان ذکر است در مراکز مشاوره خانواده دانش آموزان استثنایی خدمات و فعالیت هایی از قبیل ؛ مشاوره کودک ، مشاوره خانواده ، مشاوره تحصیلی، مشاوره فردی و گروهی ، گفتار درمانی ، کار درمانی و بازی درمانی ارائه می شود.

سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی مرکز راهنمایی و مشاوره
اخبار مرتبط
  • برای کاهش آسیب های فضای مجازی، راهی جز ارتقای سواد رسانه ای دانش آموزان نداریم

  • حسینی: همه دانش‌آموزان استثنایی باید تحت پوشش اطلس یادگیری قرار داشته باشند

  • راه اندازی سامانه آموزش های مجازی ضمن خدمت ویژه آموزش و پرورش استثنایی

  • خبر خوش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه؛ تولید اپلیکیشن جامع در بستر «شاد»

  • تصمیم‌گیری درباره مناسب سازی معابر منتهی به مدارس در نشست مدیران سازمان استثنایی و وزارت راه

  • خانواده ها شوق آموزش و مدرسه را در فرزندان خود جدی بگیرند

  • طرح همدل و صدای مشاور در مدارس استان کرمان اجرا می شود

  • سرانه۶۰۰ هزار تومانی برای توانبخشی هر دانش‌آموز استثنایی

  • پیام رئیس آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

  • روش‌های تولید محتوا برای دانش‌آموزان استثنایی

  • برگزاری هفته پارالمپیک با شعار"تحرک،توانمندی،افتخار آفرینی" در شهر تهران

  • نشست شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر برگزار شد

  • ساخت ۳۶۸ سالن ورزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

  • مساعدت شهرداری مشهد برای ساخت هتل ویژه فرهنگیان آموزش و پرورش استثنایی

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • اعلام نحوه بازگشایی مدارس؛ والدین موظف به رعایت مصوبات هستند

  • حضور دانش‌آموزان و اولیای آنان در اردوهای راهیان نور اختیاری و رایگان است

  • نحوه شرکت در جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند + شیوه نامه

  • افزایش موارد ابتلا و فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته

  • بازگشایی مدارس بر اساس وضعیت کرونا؛ رنگ منطقه به اطلاع خانواده‌ها می‌رسد

  • راز خانه زن مرموز فاش شد

  • وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری در هرمزگان؛ تاکنون تلفاتی گزارش نشده است

  • نقش فعالیت‌های فرهنگی هنری در تولید سرمایه‌های ملی کشور

  • اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که در مدارس فعالیت دارند؛ از اول بهمن ماه 99

  • جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 27 دی

  • مصوبات مهم ستاد کرونا؛ از حضور دانش‌آموزان در مدارس تا محدودیت سفر به شمال و جنوب کشور

  • خطر پیک چهارم کرونا و هشدار درباره بازگشایی‌ها

  • شناسایی ۶۴۸۵ بیمار جدید کرونایی؛ ۸۳ بیمار دیگر فوت کردند

  • مسیب‌زاده: دوره آموزش مدیران مراکز دارالقرآن بزرگترین رویداد مدیران قرآنی کشور است

  • بی‌اطلاعی خانواده استاد شجریان از تدوین قانون اساسی توسط او

  • آغاز بارش برف و باران در کشور از امروز

  • راه‌اندازی آزمون‌ساز جدید در شبکه شاد

  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به شایعاتی درباره احتمال آزادی کشتی کره جنوبی

  • به قول سپهبدسلیمانی؛ تمام امکانات دشمن درصورت جنگ علیه ایران نابود خواهدشد

  • سند تحول قضایی مردم محور است

  • برپایی موکب فرهنگی مهدویون به مناسب شهادت حضرت زهرا (س)

  • اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه این وزارتخانه

  • امیرعبداللهیان تحریم وزیر خارجه سوریه را محکوم کرد

  • نرخ جدید کارمزد جایگاه‌داران CNG به هیات دولت پیشنهاد شده است

  • مشترکان خانگی و بیمارستان‌ها در اولویت تامین برق

  • دومین یارانه معیشتی اقشار کم درآمد امشب واریز می‌شود

  • تاکید وزیر اقتصاد برای کمک به طرح‌های اشتغالزا

  • ارائه خدمات اورژانسی به بیش از 32 هزار نفر طی شانزده روز گذشته

  • با چه سطح از فشار خون اهداگر زندگی باشیم؟

  • آموزش تعطیل نیست؛ جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 28 دی

  • برف و باران، وزش باد شدید و کاهش شدید دما در راه است

  • پاسخ سازمان انرژی اتمی ایران به بیانیه سه کشور اروپایی

  • تخصیص اعتبار خرید کتاب برای اهالی قلم

  • هشدارهای هواشناسی به کشاورزان و دامداران؛ کم‌بارشی تا پایان اسفند ادامه دارد

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم