حسینی خبر داد

ساخت ۳۶۸ سالن ورزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

تهران (پانا) - با حضور ویدئو کنفرانسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نشست هیات رئیسه ورزش‌های ناشنوایان استان خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ساخت ۳۶۸ سالن ورزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که با حضور رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان کشور برگزار شد با بیان اینکه ناشنوایان بخشی از منابع انسانی هستند اظهار داشت: باید تلاش کنیم با فراهم سازی جامعه ای فراگیر و بدون محدودیت در راستای جامعه دوستدار انسان که جامعه ای مناسب سازی شده برای همه انسان ها بویژه معلولین است حرکت کنیم. آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر تعلیم و تربیت وتوانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه، برای مناسب سازی تعلیم وتربیت این دانش آموزان در تمامی ابعاد نیز گامهای زیادی برداشته است.

معاون وزیر با بیان اینکه جهان مجازی و دیجیتال به سرعت در حال گسترس است اظهار کرد: ما هم چنان که در جهان واقعی و فیزیکال تمام سعی مان این است که این جهان را برای همه ی مردم دسترس پذیر، عادلانه ، برابر و بدون محدودیت کنیم و جهان فراگیر، دردسترس ، عادل و برابر و بدون محدودیت را خصوصاً برای معلولین و دانش آموزان با نیاز های ویژه فراهم سازیم، به دلیل گسترش دنیای مجازی و دیجیتالی باید تمام سعی خود را نماییم که این جهان را نیز به جهانی مناسب سازی شده برای این اقشار تبدیل کنیم. می توان همانند کمیته مناسب سازی که در وضعیت دنیای فیزیکی برای این عزیزان وجود دارد کمیته مناسب سازی فضای دیجیتالی و مجازی را نیز برای معلولین و دانش آموزان با نیاز های ویژه تشکیل داد.

معاون وزیر با بیان اینکه ‏نهضت توان افزایی در آموزش و پرورش استثنایی کلید خورده است افزود: شناسایی حس کم داشته و نداشته دانش آموزان و جایگزینی تکنولوژی به جای این حس از اهداف نهضت توان افزایی است. ۱۰۵ نوع وسیله توانبخشی، ورزشی، پرورشی و کمک آموزشی برای ۸۰ هزار نفر از دانش آموزان با نیاز های ویژه در قالب نهضت توان افزایی باید تامین شود. خیرین مدرسه یار، سازمان های مردم نهاد، ردیف مسئولیت های اجتماعی بانک ها، شرکت های دولتی و خصوصی و مشارکت اصناف، اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه میتوانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند.

رئیس سازمان آموزش ‌وپ رورش استثنایی با ارائه آمار دانش آموزان با آسیب شنوایی تحت پوشش آموزش‌ و پرورش استثنایی اظهار کرد: بیش از ۱۶هزار دانش‌آموز با آسیب شنوایی تحت پوشش آموزش‌ و پرورش استثنایی قرار دارند که ۶هزار نفر از این دانش آموزان در ۱۰۰مدرسه ویژه ناشنوایان و بیش از ۱۰هزار نفر از دانش آموزان با آسیب شنوایی نیز در ۲۰هزار مدرسه تلفیقی در حال تحصیل هستند.

وی افزود: یکی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی گسترش زبان اشاره ایرانی است که در این خصوص برنامه نهضت زبان اشاره برای آموزش ۴هزار مدیر، معلم و برخی مسئولین جامعه در سال ۹۹در دستور کار آموزش ‌و پرورش استثنایی است.

معاون وزیر در ادامه با بیان وضعیت آموزش و پرورش استثنایی از حیث فضاهای ورزشی اظهار کرد: در ۱۷ استان، سالن ورزشی مخصوص دانش آموزان استثنایی وجود دارد و ۱۵ استان نیز فاقد سالن ورزشی استاندارد دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند. با توجه به مشکلات رفت و آمد دانش آموزان با نیازهای ویژه به سالن های ورزشی امکان ساخت ۳۶۸ سالن ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه ای برای این دانش آموزان وجود دارد که ساخت این سالن ها شروع شده است

وی گفت: یکی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حوزه تربیت بدنی ایجاد کانون های ورزشی درون مدرسه ای به منظور ارتقای سطح توانمندی های دانش آموزان است. در قالب تفاهم نامه با پژوهشکده تربیت بدنی وزارت علوم استاندارد سازی ورزش ها بویژه ورزش های دانش آموزان با نیازهای ویزه در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار