رئیس اداره مشاوره تربیتی تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان:

طرح همدل و صدای مشاور در مدارس استان کرمان اجرا می شود

کرمان(پانا) - رئیس اداره مشاوره تربیتی تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد طرح همدل و صدای مشاور در سال تحصیلی جاری در مدارس استان کرمان اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۴۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح همدل و صدای مشاور در مدارس استان کرمان اجرا می شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سید منصور مرتضوی با تاکید بر اجرای بسته ویژه ارتقا خدمات مشاوره ای در روزهای کرونایی گفت: و در سال تحصیلی 1400-1399 در مدارس استان کرمان اجرا می شود.
وی با حضور در برنامه تلویزیونی سیمای خانواده شبکه استانی کرمان ضمن تشکر از مشاوران و رابطان مشاور این نوید را به خانواده ها داد مشاوران و رابطین مشاور در هسته ها و مراکز استان به صورت تلفنی آمادگی ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و خانواده ها را دارند.
مرتضوی خاطر نشان کرد: والدین هر چقدر در تکلیف فرزندان در منزل سرمایه گذاری کنند می توانند موفقیت تحصیلی آنها را افزایش داده و بهره وری و سلامت روان نسل آینده جامعه را ارتقا دهند.
مرتضوی با بیان اینکه مشق بدون اشک سرمایه گذاری در سلامت روان فرزندان است گفت: از آنجا که مشق شب اولین مراحل مسئولیت پذیری کودکان در زندگی است. والدین ضمن اینکه در تکلیف شب با فرزندان خود همدلی کامل را باید داشته باشند اما به جای آنها تکلیف را انجام ندهند و مسئولیت پذیری آنان را خدشه دار نکنند.
رئیس اداره مشاوره تربیتی تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در شرایط کرونا تکلیف شب یکی از چالش ها و تعارض های بین فرزندان و والدین و حتی تعارض والدین با یکدیگر شده است افزود: هدف تکلیف در پی کلاس های حضوری و یا کلاس های غیرحضوری (برخط) افزایش یادگیری محتوای آموزشی و افزایش مسئولیت پذیری دانش آموز است و چون معلم مسئول سنجش دانش، برای دانش آموز است حجم و میزان تکلیف را معلم البته با نظر والد و ظرفیت دانش آموز مشخص خواهد کرد.
سید منصور مرتضوی با تاکید بر اینکه برای تکلیف در منزل و تحصیل، نگرش مثبت ایجاد کنند گفت: باید میزان استانداردی برای حجم تکلیف درسی در نظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: باید به فرایند انجام تکلیف بیشتر اهمیت دهند، تکلیف مدرسه را به عنوان تنبیه در نظر نگیرند، زمان و مکان مطالعه را مشخص کنند، فضای مطالعه در منزل را با رعایت سکوت فراهم کنند و با ایجاد همدلی اعتماد به نفس را افزایش دهند و در نظر بگیرید تا تبعات جسمانی (خستگی) و رفتاری(عدم تمرکز) و هیجانی (عدم علاقه و انگیزه)به دنبال آن ایجاد نشود.
وی تاکید کرد: والدین سعی کنند استعداد فرزندان را کشف و توانمندی های آنان را تقویت کنند و با تشویق کلامی از مستقل نویسی او ابراز خشنودی کرده و از فرایند انجام تکلیف در جهت ارتقا سلامت روان آنان قدردانی کنند.
مرتضوی با بیان اینکه نتایج تحقیقات علمی نشان داده است بین همدلی والدین با حسن انجام تکالیف فرزندان و موفقیت تحصیلی آنان رابطه معناداری وجود دارد افزود: بهتر است هنگام انجام تکالیف والدین خودشان نیز فعالتی شبیه مطالعه انجام دهند، مثلا حساب کتاب منزل را تکمیل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار