معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش شهرستان پیشوا:

جشنواره جابر‌ ابن‌حیان بستری مناسب برای تقویت مهارت‌های یادگیری در دانش‌آموزان است

پیشوا (پانا) - معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش پیشوا، جشنواره جابر‌ ابن حیان را بستری مناسب برای کشف استعدادها و تقویت مهارت‌های یادگیری در دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۵۷۱۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره جابر‌ ابن‌حیان بستری مناسب برای تقویت مهارت‌های یادگیری در دانش‌آموزان است

آیین اختتامیه جشنواره جابر ابن حیان با حضور جمعی از مسئولان، معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در شهرستان پیشوا برگزار شد. در حاشیه این مراسم، مهدیه علیکائی معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش شهرستان پیشوا، فاطمه محمدی کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی و مریم قنبری، رابط طرح جابر ابن‌حیان در گفت‌وگو با خبرنگار پانا به تشریح اهداف و روند برگزاری این جشنواره پرداختند.

مهدیه علیکائی با اشاره به اهداف این طرح اظهار کرد: «جشنواره جابربن‌حیان با همت معاونت آموزش و نوآوری آموزش و پرورش پیشوا و با هدف تقویت کار گروهی، بهره‌گیری از استعدادها و توانمندی‌های فردی، آمادگی برای پذیرش مسئولیت و توانایی تحلیل، طراحی و اجرا شده است.»

وی افزود: «این جشنواره بستری مناسب برای کشف استعدادها و تقویت مهارت‌های یادگیری در دانش‌آموزان به شمار می‌آید.»

معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش پیشوا همچنین گزارشی از میزان مشارکت دانش‌آموزان ارائه داد و گفت: «در بخش‌های مختلف این جشنواره، ۱۶۸ اثر در تابلو نمایش، ۳۵۲ اثر در شعرخوانی، ۲۸۷ اثر در دکلمه‌خوانی، ۱۷۳ اثر در داستان‌گویی، ۲۴ اثر در بخش سرود، ۲۰ اثر در مدیحه‌سرایی و ۲۶۱ اثر در زمینه دست‌سازه‌ها و آثار هنری و تجسمی ارائه شد. برگزیدگان پس از داوری، برای حضور در مرحله استانی انتخاب شدند.»

در ادامه، فاطمه محمدی کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی، به پیشینه طرح جابربن‌حیان پرداخت و گفت: «این طرح برگرفته از نام دانشمند بزرگ ایرانی و پدر علم شیمی، جابر بن حیان، و ویژه مقطع ابتدایی طراحی شده است. هدف اصلی آن آموزش فرآیند انجام یک پژوهش علمی به شکلی اصولی و ساختارمند است.»

او افزود: «دانش‌آموزان در این طرح با مهارت‌هایی همچون حل مسئله، کار گروهی، افزایش اعتماد به نفس، خلاقیت و نوآوری آشنا می‌شوند.»

محمدی همچنین ساختار محتوایی طرح را چنین تشریح کرد: «طرح جابر در دو محور اصلی برگزار می‌شود؛ محور علمی–پژوهشی و فناورانه شامل بخش‌هایی مانند طبقه‌بندی، تحقیق، مدل‌سازی و طراحی ساخت، و محور ادبی که شامل شعرخوانی، دکلمه‌خوانی، داستان‌گویی، نقالی، سرود و مدیحه‌سرایی است.»

در بخش پایانی این مراسم، مریم قنبری رابط طرح جابربن‌حیان در پیشوا، درباره روند اجرایی جشنواره گفت: «این جشنواره همه‌ساله در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود. امسال حدود ۱۸۰۰ دانش‌آموز از ۱۱ مدرسه در آن شرکت کردند.»

وی افزود: «از اسفندماه، رابطین طرح با تشکیل کانال در شبکه شاد، آموزش‌های لازم را از طریق فیلم‌های آموزشی در اختیار دانش‌آموزان علاقه‌مند قرار دادند.»

قنبری در پایان خاطرنشان کرد: «منتخبین مدارس برای داوری نهایی و معرفی به مرحله استانی گرد هم آمدند. از تمامی برگزیدگان و رابطین مدارس تقدیر شد. طرح‌های ارائه‌شده از کیفیت بالایی برخوردار بودند و استعدادهای درخشانی در این فرآیند شناسایی شدند.»

خبرنگار : دانش آموزان: سمن مجیدی و پریا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار