مدیر مرکز مشاوره شهرستان فیروزکوه:

زمان، مهم‌ترین موضوع در حوزه مدیریت فوریت‌های روانی‌اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی است

فیروزکوه ( پانا)- مدیر مرکز مشاوره شهرستان‌فیروزکوه، زمان را مهم‌ترین موضوع در حوزه مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی دانست، چرا که رشد بخشی از این‌آسیب‌ها متوجه دانش‌آموزان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۶۹۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
زمان، مهم‌ترین موضوع در حوزه مدیریت فوریت‌های روانی‌اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی است

ثریا سهرابی،  راجع به خط ملی ۱۵۷۰ در گفت‌وگو با پانا گفت:« شماره تلفنی است با شماره 1570 که خدمات حمایتی، مشورتی و مددکاری به تماس‌گیرندگان، که عمدتاً دانش‌آموزان،  والدین و فرهنگیان هستند، ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، با شماره گیری 1570 از گوشی تلفن ثابت یا از گوشی تلفن همراه (بدون پیش شماره) در محدوده جغرافیایی هر استان، تماس به طورمستقیم به مرکز خط ملی 1570 آن استان که در مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی استان مستقر است هدایت می‌شود. در آنجا کارشناسان پاسخ‌گوی 1570 که از تحصیلات، دانش، تجربه و مهارت کافی در حوزه روان‌شناسی و مشاوره و همچنین امکان مداخله تلفنی در فوریت‌های روانی‌اجتماعی برخوردارند، پاسخ‌گوی این تماس‌ها خواهندبود.»

وی افزود:« محافظت همه‌جانبه از کودکان و نوجوانان در برابر مخاطرات سلامت روان و اسیب‌های اجتماعی، علاوه بر ارائه آموزش‌های ارتقایی و خودمراقبتی، به آمادگی برای واکنش سریع و مداخله به‌موقع و مؤثر نیز نیازمند است. امروزه متأسفانه شاهد رشد آسیب‌ها و فوریت‌های روانی‌اجتماعی در جامعه هستیم و بی‌تردید بخشی از این آسیب‌ها متوجه دانش‌آموزان ما خواهد بود. از طرف دیگر، دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان ما را مورد حمله قرار داده و به نوعی با تبلیغات پرشمار خود می‌کوشد دانش‌آموزان را به سمت آسیب‌های اجتماعی سوق دهد. مهم‌ترین موضوعی که در حوزه مدیریت فوریت‌های روانی‌اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، زمان است. به عبارت دیگر، وقتی فردی درگیر فوریت می‌شود، اینکه بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن با او ارتباط برقرار کرد، بسیار مهم و ضروری است. بنابراین، خط ملی 1570 استفاده از ظرفیت فناوری برای ارائه خدمات تلفنی به دانش‌آموزان، والدین، فرهنگیان و اعضای خانواده‌های آنان است تا به‌سرعت در کمک به آنان و مدیریت فوریت پیش‌آمده قدم‌های مؤثر برداشته‌شوند.»

این مدیرِ مسئول در تکمیل صحبت‌هایش بیان کرد:« از مهم‌ترین اهداف این برنامه را به تسهیل دسترسی سریع و به‌موقع دانش‌آموزان، والدین، فرهنگیان و اعضای خانواده آنان به خدمات تخصصی راهنمایی، مشاوره‌ و مددکاری اجتماعی، مداخله تخصصی سریع و بهنگام در فوریت‌های روانی‌اجتماعی دانش‌آموزان، شبکه‌سازی و استفاده از ظرفیت فناوری در ارائه خدمات حمایتی‌درمانی به دانش‌آموزان، کیفیت‌بخشی به خدمات با بهره‌گیری از متخصصان پاسخ‌گوی آموزش‌دیده، جامعیت‌بخشی به خدمات حمایتی‌درمانی مورد نیاز دانش‌آموزان از طریق رویکرد ائتلافی و نظام‌مند، پیشگیری، کنترل و در نهایت کاهش آسیب‌های روانی‌اجتماعی دانش‌آموزان اشاره کرد.»

سهرابی با اذعان به اینکه خط ملی ۱۵۷۰ در هر استان در کجا قرارد دارد، خاطرنشان کرد:« در تمامی 32 استان کشور در مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی استان مستقر است. در مرکز 1570 هر استان تعداد چهار اتاق (کابین) برای پاسخ‌گویی وجود دارد. همچنین تعداد چهار دستگاه تلفن موسوم به آی پی فون (IP PHONE) موجود است که از طریق اتصال به شبکه اینترنت، تماس‌های ورودی را دریافت خواهند کرد.»

ثریا سهرابی، مدیر مرکز مشاوره شهرستان ‌فیروزکوه در پایان یادآور شد:« نوبت کاری خط ملی 1570 در شش روز هفته و از شنبه تا پنجشنبه در دو نوبت صبح و عصر مشغول ارائه خدمت به ذی‌نفعان است. نوبت صبح از ساعت 8 صبح تا 14 عصر و نوبت غروب از ساعت 14 تا 20 عصر است.»

 

دانش‌آموز خبرنگار: فاطیما ایلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار