رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش:
شناسایی استعدادهای فردی در مدارس پیشرو، پاسخی هوشمندانه به نیازهای فردا است
تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در جریان بازدید تخصصی از فرآیندهای آموزشی دبیرستان تطبیقی و بینالملل پسران تهران (TIS) به تبیین تفاوتهای ساختاری و محتوایی مدارس بینالملل و تطبیقی با مدارس متعارف پرداخت و گفت: شناسایی استعدادهای فردی در مدارس پیشرو، پاسخی هوشمندانه به نیازهای فردا است.
محمد سلیمی در نشست شورای معلمان دبیرستان تطبیقی و بینالملل پسران تهران (TIS) حضور یافت و به صورت مستقیم با مربیان و آموزگاران به گفتوگو نشست.
وی در این نشست با رویکردی تحلیلی به تبیین تفاوتهای ساختاری و محتوایی مدارس بینالملل و تطبیقی با مدارس متعارف و دستاوردهای قابل توجه در حوزه ارتقای کیفیت آموزشی پرداخت.
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری و توجه به نظریه هوشهای چندگانه گاردنر را از ارکان اصلی پیشرفت در این مدارس برشمرد.
سلیمی در بخشی از سخنان خود بیان کرد: نظامهای آموزشی پیشرو، فراتر از انتقال محفوظات به شناسایی و پرورش استعدادهای فردی و شناختی دانشآموزان بر اساس نظریههای نوینی همچون نظریه گاردنر اهتمام میورزند. رویکرد چندهوشی، بستر شکوفایی منحصربهفرد هر دانشآموز را فراهم کرده و پاسخی هوشمندانه به نیازهای متنوع جامعه پویای آینده است.
در ادامه این نشست، معلمان و مربیان مجتمع آموزشی TIS به ارائه دیدگاهها و تجارب عملی خود در زمینه طراحی برنامههای درسی مبتنی بر شخصیسازی یادگیری و اجرای فعالیتهای کلاسی هدفمند پرداختند.
آنان بر این نکته تصریح کردند که تلفیق دانش نظری با تجربه عملی معلمان، نقش بسزایی در محقق ساختن یادگیری عمیق، معنادار و فردمحور ایفا کرده و موجب استقبال روزافزون اولیای دانشآموزان از این دسته از مدارس شده است.
در پایان این نشست، محمد سلیمی با تقدیر از تلاشها، تعهد و دانش حرفهای معلمان مجتمع آموزشی TIS، ابراز امیدواری کرد که با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود و انتقال تجربیات ارزشمند همکاران، مدارس بینالملل ایران بتوانند جایگاهی شایستهتر در سطح منطقه و عرصه جهانی کسب نمایند.
ارسال دیدگاه