کارشناس تشخیص و توانبخشی معلولین اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز:
۵۰ درصد نیروهای تخصصی ارزیابی و تشخیص هوش و اتیسم در البرز افزایش یافت
کرج (پانا) - کارشناس تشخیص، توانبخشی و بهداشت معلولین اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز از افزایش ۵۰ درصدی نیروهای تخصصی ارزیابی و تشخیص هوش و اتیسم در این استان خبر داد.

زیبا باقری در گفتوگو با پانا عنوان کرد: «کودکان در سنجش بدو ورود به دبستان توسط ارزیابان مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی،تربیتی در سراسر استان با نظارت اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز مورد ارزیابی قرار میگیرند.»
وی افزود: «در فرآیند سنجش، کودکان قبل از ورود به دبستان از لحاظ بینایی، شنوایی، بهداشت و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورتیکه در مرحله اولیه، نمره لازم را کسب نکنند، به مرحله ارزیابی تخصصی ارجاع داده میشوند.ارزیابان تخصصی ما که در همان مراکز جامع حضور دارند، افرادی هستند که آموزشهای لازم برای اجرای تستهای مربوطه را دیدهاند و با ارزیابیهای تخصصیتر به تعیین جایگاه آموزشی متناسب با نیازهای این کودکان کمک میکنند.»
باقری خاطرنشان کرد:« در سال تحصیلی جدید، اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز با هماهنگی و با مجوز مستقیم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اقدام به شناسایی و آموزش نیروهای جدید و افزایش ۲برابری تعداد ارزیابان تخصصی آزمونهای هوش و اتیسم نموده است. درحال حاضر، مراکز جامع سنجش در سطح استان ارزیاب تخصصی دارند.»
وی در پایان گفت:« از سویی دیگر، علاوه بر آموزش ابزارهای تست سنجش اولیه و تخصصی اتیسم، ارزیابان تخصصی هوش استان البرز که از مدارس عادی به مراکز جامع انتقال یافتند در سال تحصیلی جاری با هدف کیفیت بخشی به امر تشخیص و ارزیابی دقیقتر، درطرح جدید کارورزی به ابتکار استان به مدارس عادی و استثنایی اعزام شدند و با مطالعه و بررسی میدانی، پروندهها و دفاتر آموزشی و عملکرد تحصیلی گروههای مختلف دانشآموزان اعم از دیرآموز و دارای مشکلات یادگیری و همچنین گروههای معلولیت در مدارس خاص از نزدیک مواجه شدند و با معلمان و مدیران طیفهای مختلف گفتوگو کردند.»
ارسال دیدگاه