تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بر توانمندسازی دانش‌آموزان استثنایی

معلولیت محدودیت نیست ؛ باید ظرفیت آفرینی کنیم

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر توانمندسازی دانش‌آموزان استثنایی گفت: نگاه جامعه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید تغییر کند.

کد مطلب: ۱۵۷۳۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

نشست فصلی مدارس استثنایی با حضور مدیران و مسئولان مرتبط برگزار شد. در این نشست، مسائل و مشکلات مدارس استثنایی که ماهیتی خاص دارند، مورد بررسی و تاکید قرار گرفت. دانش‌آموزان این مدارس با نیازهای ویژه‌ای تحصیل می‌کنند که طبیعتاً باید شرایط خاصی برای آنان در نظر گرفته شود.

محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «برنامه ما به این شکل است که ان‌شاءالله اگر خداوند توفیق بدهد در راستای نیازهای هر دانش‌آموزی که معلولیت خاصی دارد - چه جسمی، چه ذهنی، یا سایر اختلالات - با نگاهی دقیق و مبتنی بر ظرفیت‌ها عمل کنیم. این اختلالات و معلولیت‌ها نباید به عنوان محدودیت تلقی شوند بلکه باید ظرفیت‌هایی ایجاد کنیم که دانش‌آموزان احساس ارزشمندی کنند، به خودشان ببالند و احساس کنند که جامعه به آن‌ها توجه دارد.»

وی افزود: «اولین برنامه ما این است که در این مدارس، این نگاه را به دانش‌آموزان عزیزمان منتقل کنیم و بتوانیم نگاه جامعه، مسئولان و همه اقشار را نسبت به مدارس استثنایی تغییر دهیم.»

نظریان همچنین به برنامه دوم خود اشاره کرد و گفت: «باید امکانات لازم را برای آن‌ها فراهم کنیم. برای هر نوع معلولیتی، تجهیزات و امکانات خاص مورد نیاز است. در همین راستا، نظام‌مسائل آموزش و پرورش مدارس استثنایی را با توجه به انواع معلولیت‌ها دسته‌بندی خواهیم کرد و از ظرفیت‌های موجود در استان و شورای آموزش و پرورش استان بهره خواهیم گرفت تا ان‌شاءالله حمایت‌های لازم در جهت بهبود فرآیند تعلیم و تربیت در این مدارس صورت گیرد و شاهد اتفاقات خوبی برای دانش‌آموزان استثنایی باشیم.»

حجم فایل ویدیویی : ۸۱.۲۵M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۳:۵۵ دانلود فایل
خبرنگار : دانش آموز روشندل : کیمیا کلانتر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار