مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸:

تعامل سازنده، تعهد و تخصص برای تحول آموزشی الزامی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ با تأکید بر جایگاه کلیدی نیروی انسانی توانمند در تحقق اهداف آموزشی، اولویت خود را ساماندهی نیروی انسانی، استفاده از توان معلمان متخصص، و ایجاد انگیزه در کادر هنرستان‌ها بیان کرد.

کد مطلب: ۱۵۷۳۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تعامل سازنده، تعهد و تخصص برای تحول آموزشی الزامی است

نشست هم‌اندیشی مدیران هنرستان‌های منطقه ۸ با هدف بررسی موانع آموزشی، ساماندهی منابع انسانی و برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت مهارت‌آموزی، با حضور مسئولان آموزش برگزار شد. این نشست فرصتی برای تبادل نظر و ارائه راهکارهایی در راستای توسعه متوازن آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش می‌باشد.

علی آمره مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ با بیان اهمیت راهبردی هنرستان‌ها در تربیت نیروی کارآمد، بر ضرورت نگاه تحولی به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای تأکید کرد. وی هنرستان‌ها را یکی از ارکان اصلی پیشرفت متوازن  در آموزش و پرورش دانست و گفت: «اگر به توانمندسازی دانش‌آموزان در این حوزه توجه جدی نشود، فرصت‌های بزرگی را از دست خواهیم داد.»

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه هنرستان‌ها در منطقه، افزود: «مدیران هنرستان باید با شناخت دقیق نیازهای منطقه و تعامل مؤثر با مسئولان و اولیاء، برنامه‌های خود را مبتنی بر شرایط بومی تدوین کنند. بدون شناخت محیط پیرامون، نمی‌توان انتظار خروجی مناسب از نظام مهارت‌آموزی داشت.»

علی آمره همچنین به ضرورت تعامل و ارتباط مداوم میان مدارس و ستاد اشاره کرد و گفت: «هم‌اندیشی‌هایی از این دست باید به صورت مستمر برگزار شود تا هم ما از مسائل واقعی مدارس مطلع شویم و هم مدیران در جریان سیاست‌ها و تصمیمات کلان قرار گیرند. ارتباط دوطرفه کلید موفقیت در مدیریت آموزشی است.»

وی با تأکید بر جایگاه کلیدی نیروی انسانی توانمند در تحقق اهداف آموزشی گفت: «ساماندهی نیروی انسانی، استفاده از توان معلمان متخصص، و ایجاد انگیزه در کادر هنرستان از جمله اولویت‌های کاری ماست. اگر معلمان با انگیزه و برنامه‌محور باشند، دانش‌آموزان هم با انگیزه رشد خواهند کرد.»

در ادامه وی بر لزوم روزآمدسازی امکانات و تجهیزات کارگاهی تأکید کرد و گفت: «مدیران باید پیگیر جذب منابع و به‌روزرسانی امکانات هنرستان‌ها باشند. ما نیز در ستاد منطقه آماده‌ایم تا هرگونه همکاری لازم را در این زمینه فراهم کنیم.»

سپس حسن‌بیگی، معاون آموزش متوسطه منطقه، به بیان مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های جاری در حوزه آموزش هنرستان‌ها پرداخت. وی با اشاره به چالش‌های پیش روی هنرستان‌ها، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق، مستندسازی عملکردها و ارتقای سطح مشارکت مدیران در تصمیم‌سازی‌ها تأکید کرد.

 باصری، مسئول فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش (فحک)، نیز با اشاره به ضرورت ساماندهی بهینه نیروی انسانی، به تغییرات احتمالی در سبد درسی و ورود کتاب‌های جدید اشاره کرد. او تأکید کرد: «مدیران باید در جریان آخرین تغییرات برنامه درسی باشند و آمادگی لازم را برای مدیریت تغییرات داشته باشند.»

لازم به ذکر است در این نشست، مدیران هنرستان‌ها با ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود، به بررسی مشکلات و چالش‌های آموزشی هنرستان‌ها پرداختند. مشارکت فعال مدیران در این جلسه، زمینه‌ساز اتخاذ تصمیمات دقیق‌تر در جهت ارتقای نظام مهارتی و آموزشی منطقه خواهد بود.

خبرنگار : محدثه آمره

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار