وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها:

سامانه پایش کیفیت اجرای برنامه‌های تحول در کلاس درس و الگوی مدرسه تراز طراحی شود/ هیچ مدرسه‌ای از اجرای برنامه‌های تحولی مستثنی نیست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها گفت مدیران مدارس به‌عنوان بسترسازان تحول در محیط آموزشی، نقش محوری در فرآیند اجرای مدارس الگوی تراز دارند.

کد مطلب: ۱۵۸۷۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سامانه پایش کیفیت اجرای برنامه‌های تحول در کلاس درس و الگوی مدرسه تراز طراحی شود/ هیچ مدرسه‌ای از اجرای برنامه‌های تحولی مستثنی نیست

به گزارش خبرنگار پانا؛ علیرضا کاظمی، وزیر آموزش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با بیان اینکه مأموریت اصلی و محور تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش، در دو برنامه کلیدی قابل تبیین است، گفت: این برنامه‌ها اعم از تحول در کلاس درس و تحول در مدرسه است. این دو برنامه به‌ترتیب معطوف به نقش معلم و مدیر هستند. 

وی افزود: کیفیت‌بخشی به فرآیند یاددهی-یادگیری در کلاس درس، ذیل تحول در مدرسه تعریف می‌شود. به عبارت دیگر، در صورت عدم توجیه و برنامه‌ریزی راهبردی مدیران مدارس، تحقق تحول در کلاس درس امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ مدیران مدارس به‌عنوان بسترسازان تحول در محیط آموزشی، نقش محوری در این فرآیند ایفا می‌کنند.  

وی خطاب به مدیران استانی گفت: از کلیه همکاران گرامی انتظار می‌رود با تسلط کامل و با مسئولیت‌پذیری شخصی، پیگیری و اجرای این دو برنامه کلیدی را در سطح استان‌ها عهده‌دار شده و نسبت به پیشبرد مطلوب آن اهتمام ورزند.  

وی تصریح کرد: با توجه به ایرادات احتمالی درخصوص سازوکار آموزش مدیران مدارس توسط راهبران آموزشی در سطح استان‌ها، ضروری است دستورالعمل اجرایی آموزش تا سطح مدارس در اسرع وقت تدوین، ابلاغ و اجرایی شود. 

کاظمی گفت: در صورت ابلاغ قبلی، پیگیری مستمر اجرای آن توسط مدیران محترم آموزش و پرورش استان‌ها مورد تأکید است.  

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: به منظور پایش کیفیت اجرای برنامه‌های تحول در کلاس درس و الگوی مدرسه تراز، طراحی سامانه ارزیابی عملکرد از سوی معاونان ابتدایی و متوسطه در دستور کار قرار گیرد. این امر به‌ویژه با توجه به اهمیت نظارت بر اجرای برنامه‌ها از ابتدای سال تحصیلی (مهرماه) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  

کاظنی گفت: این برنامه را می‌توان تلفیقی هدفمند و نظام‌مند از تجارب برنامه‌های تعالی مدیریت و تدبیر دانست که در قالب جدید و با شاخص‌های دقیق‌تر طراحی شده است.  

کاظمی با بیان اینکه این برنامه در ۵ بُعد اصلی و محورهای فرعی مربوطه تعریف شده است، گفت: گام‌های اجرایی نیز تبیین شده است. مسئولیت نظارت و اجرای این برنامه بر عهده دبیرخانه‌های استانی بوده و انتظار می‌رود کلیه استان‌ها نسبت به اجرای دقیق الگوی آموزشی اقدام کنند.

وی گفت: کلیه مدارس کشور اعم از دولتی، غیردولتی، شاهد، استعدادهای درخشان، نمونه و... مشمول این برنامه بوده و هیچ‌یک از واحدهای آموزشی از اجرای این دو برنامه راهبردی مستثنی نیستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار