مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم همسوسازی اقدامات نواحی با سیاست‌های کلان اداره کل

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر لزوم همسوسازی رویکردها و اقدامات نواحی با سیاست‌ها و شاخص‌های تعیین شده توسط اداره کل تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۸۵۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم همسوسازی اقدامات نواحی با سیاست‌های کلان اداره کل

اسفندیار صادقی در بازدید از روند اجرای پروژه مهر در ناحیه یک تبریز هدف از بازدیدهای دوره‌ای از نواحی و مناطق و ارزیابی پروژه مهر را جلوگیری از اقدامات پراکنده‌ و ایجاد وحدت رویه بر اساس سیاست‌های کلی وزارت آموزش و پرورش، دانست و با اشاره به فرایند ارزیابی این پروژه گفت: ارزیابی پروژه مهر به صورت فرایندی بوده و تمامی اقدامات منتهی به بازگشایی مطلوب مدارس به طور کامل بررسی می شوند.

اولویت بر ارتقاء جایگاه استان در پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر هدفگذاری برای رساندن استان به سطح برتر در پروژه مهر، اولویت جدی بر ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی با بیشترین شاخص مدنظر را اعلام کرد.

وی همچنین، لزوم تبادل افکار و مشورت مستمر را برای جلوگیری از بروز مشکلات در طول سال تحصیلی ضروری دانست و خواستار توجه بیشتر به نوسازی مدارس و تسریع در صدور مجوزها شد.

صادقی قاطعانه اعلام کرد: کوتاهی در این زمینه‌ها قابل قبول نیست و هدف ما باید تسریع و تسهیل به موقع اقدامات باشد.

تاکید بر اهمیت درصدها در عملکرد و لزوم اقدام تحولی همگام با کشور

صادقی با اشاره به اهمیت ارقام و درصدها در سنجش عملکرد، بیان داشت: تعلل در موقعیت فعلی و شرایط کنونی بجا نیست. البته باید توجه داشت که وضعیت استان ما در کشور مطلوب است، اما انتظار داریم که این روند رو به بهبود ادامه یابد.

وی با یادآوری اولویت اساسی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و کیفیت آموزشی، که جلسات مستمری نیز با حضور ریاست محترم جمهوری در این خصوص برگزار می‌گردد، اظهار امیدواری کرد که در ناحیه یک تبریز نیز شاهد اقدامات تحولی هم‌پا با سایر نواحی و مناطق باشیم.

توانمندسازی نیروها، مشارکت در طرح‌ها و همراهی مدیران با سیاست‌های کلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان، توانمندسازی نیروها و مشارکت جدی در طرح‌های «حامی» و «شمیم» را از عوامل کلیدی در ارتقاء و توسعه عدالت آموزشی دانست و بر اولویت‌بخشی به این موارد تاکید کرد.

وی همچنین، همراهی مدیران مدارس با برنامه‌های کلان دستگاه را در تحقق اهداف بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این همراهی و یکدستی به معنی عدم خلاقیت نیست، بلکه معتقدیم تمامی مدیران باید با اقدامات خلاقانه، سیاست‌های کلان و اولویت‌های دستگاه را پیگیری نمایند.

لزوم توجه جدی به برنامه‌های «نماد» و مطالعه موردی دانش‌آموزان

صادقی با تاکید بر ضرورت جدیت در برنامه‌های «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان)، عدم توجه جدی به نتایج حاصله در غربالگری دانش‌آموزان را غیرقابل پذیرش دانست و بر لزوم مطالعه موردی بر روی تمامی دانش‌آموزان نیازمند توجه ویژه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در پروژه مهر، بر اساس شاخص‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و اداره‌کل بر اجرای دقیق این شاخص‌ها اصرار دارد، چرا که در پایان، این شاخص‌ها نمایانگر میزان فعالیت ما خواهند بود.

تشویق به فعالیت‌های اجتماعی دانش‌آموزان و ممنوعیت دریافت کمک‌های اجباری در ثبت نام

در بخش دیگری از سخنان خود، صادقی بر اهمیت برنامه‌های خلاقانه در زمینه‌های پرورشی تاکید کرد و خواستار ورود دانش‌آموزان در قالب تشکل‌های دانش‌آموزی به فعالیت‌های اجتماعی شد و نقش این فعالیت‌ها را در رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان، ویژه دانست.

وی همچنین اعلام کرد: دریافت کمک‌های مردمی اجباری در ثبت نام مدارس ممنوع است و انتظار ما برخورد جدی در این زمینه است.

 وی بر لزوم حضور جدی‌تر گروه‌های ارزیابی و نظارتی در مدارس ناحیه برای بررسی چگونگی ارائه خدمات به اولیا و رفع چالش‌های احتمالی تاکید کرد.

تاکید بر اقدام بر اساس قانون و توجه به توانمندی مدیران مدارس

در پایان، صادقی با تاکید بر لزوم اقدام بر اساس قانون در تمامی امور، خواستار توجه جدی به توانمندی‌های افراد در انتصاب و انتخاب مدیران مدارس شد تا کارآمدترین افراد در راس امور قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار