معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

اهتمام ویژه رئیس‌جمهور نقطه عطف تحول در آموزش وپرورش

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر حمایت بی‌سابقه رئیس‌جمهور از آموزش و پرورش، این نگاه تحولی را نقطه آغاز عملیاتی‌شدن سند تحول بنیادین در سطح مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۵۸۵۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اهتمام ویژه رئیس‌جمهور نقطه عطف تحول در آموزش وپرورش

‌رضوان حکیم‌زاده‌ در افتتاحیه همایش کشوری توانمندسازی نیروی انسانی "توانا" که با حضور معاونین آموزش ابتدایی استان‌ها، مدرسان استانی، مدیران مدارس تراز و روسای تکنولوژی آموزشی در شهر مشهد برگزار شد، از اصلاح روش‌های آموزش و تحول در محیط‌های یادگیری به‌عنوان محور اصلی برنامه‌های تحولی دولت چهاردهم در حوزه آموزش و پرورش یاد کرد.

‌وی با بیان اینکه نقطه شروع هر تحول آموزشی واقعی، مدرسه و کلاس درس است، اظهار داشت: مدرسه در تراز سند تحول، چشم‌اندازی روشن برای تحقق آموزش و تربیت جامع در کشور ارائه می‌دهد. این مدرسه نه تنها یک محیط آموزشی، بلکه یک فضای یادگیرنده، پویا، خلاق و متکی بر مشارکت فعال دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری است.

‌حکیم‌زاده در ادامه، مدرسه در تراز سند تحول را مدرسه‌ای توصیف کرد که با تکیه بر روش‌های نوین تدریس، فناوری‌های نو‌ و برنامه‌های درسی غنی، به پرورش تفکر انتقادی، خلاقیت، و مهارت‌های حل مسئله می‌پردازد. به گفته وی، این مدرسه با نگاهی فراگیر، استعدادهای دانش‌آموزان را شکوفا می‌کند و آنان را برای تبدیل شدن به شهروندانی آگاه، مسئول و آماده برای آینده آماده می‌سازد.

‌معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اهمیت ابعاد مختلف در طراحی این مدرسه افزود: مدرسه در تراز سند تحول بنیادین دارای چشم‌انداز آموزشی و تربیتی دقیق است که شامل محیطی امن، صمیمی‌ و پذیرنده برای همه دانش‌آموزان است. این مدرسه جایگاهی برای دیده‌شدن و شنیده‌شدن هر کودک دارد و ارزش‌های اسلامی، هویت ملی و مهارت‌های زندگی در آن نهادینه می‌شود.

‌حکیم‌زاده از تنظیم نقشه راه این مدرسه با همکاری پژوهشگاه آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این نقشه راه، ابعاد مختلف مدرسه شامل مدیریت و رهبری تربیتی، محیط تربیت (فیزیکی و روانی)، ارتباطات اجتماعی و نتایج عملکردی با سنجه‌ها و معیارهای مشخص طراحی شده است.

‌وی در پایان بر سه اصل محوری این مدرسه تاکید کرد: نگاه به درون از طریق خودارزیابی مبتنی بر شواهد و داده‌ها، نگاه به بیرون از طریق آموختن از تجربیات سایر مدارس و نگاه به آینده با برنامه‌ریزی برای نوآوری و پاسخگویی به نیازهای فردا.

‌به گفته حکیم‌زاده، «مدرسه در تراز سند تحول بنیادین» الگویی برای تحقق آموزش با کیفیت، عدالت تربیتی، و توسعه فرهنگ یادگیری و پیشرفت شخصی و جمعی در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار