سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چه کسی بود؟

تهران (پانا) – شهادت سردار ولایت و امت اسلام، حاج قاسم سلیمانی برگ ننگینی دیگر در کارنامه سیاه تروریسم آمریکایی شد.

کد مطلب: ۹۹۲۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چه کسی بود؟

در جهانی سرشار از نفاق و ظلم، مظلومیت شهید جان بر کف اسلام، قاسم سلیمانی، رسواکننده نام حقوق بشر جهانی شد که دائما دم از دموکراسی می زنند. آن هایی که تمام قد از دیکتاتورهای اسرائیلی و آل سعود و خون آشام های داعشی دفاع می کنند.
در این برهه ی زمانی خاص، هیچ حادثه ای مثل شهادت پر افتخار سردار قاسم سلیمانی نمی توانست دل های مردم ایران را به یکدیگر گره بزند و مسلمان های جهان را برای انتقامی سخت از رژیم خون خوار آمریکا متحد بسازد.
قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک که روستایی کوهستانی با ساختاری طایفه‌ای بود، واقع در شهرستان رابر، از توابع کرمان زاده شد. او در نوجوانی به کار بنایی مشغول بود و در سالهای ابتدای جوانی، از پیمانکاران سازمان آب کرمان بشمار می‌آمد، که پس از انقلاب ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.
او در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. سلیمانی نقش مهمی در عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، کمک به عراق پس از سرنگونی صدام حسین و مقابله با داعش در عراق داشته‌است.
قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۶، هم‌زمان با اوج‌گیری طالبان در افغانستان، به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.
سردار قاسمی در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ در حمله راکتی بالگردهای آمریکایی به فرودگاه بین‌المللی بغداد، به همراه ابومهدی المهندس و ده نفر دیگر از همراهانشان توسط ارتش ایالات متحده و به دستور رئیس‌جمهور این کشور ترور شد.
وی در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری دریافت کرد. آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران که پیش‌تر در تقدیر از عملکرد سلیمانی، وی را «شهید زنده» نامیده بود. پس از کشته شدنش در ۱۳ دی ۱۳۹۸ از وی به عنوان سپهبد یاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار