مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه خبر داد؛

طرح "یاریگران زندگی" با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس تربت حیدریه اجرا می‌شود

تربت حیدریه (پانا) - با هدف کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی، رفتار های پر خطر و اعتیاد به مواد مخدر، محرک و روانگردان و با همیاری تشکل‌های دانش‌آموزی طرح یاریگران زندگی در مدارس تربت حیدریه اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۸۹۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح "یاریگران زندگی" با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس تربت حیدریه اجرا می‌شود

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در جلسه اعضای منطقه ای " کانون یاریگران زندگی" گفت: آسیب های موجود در سطح جامعه خواه ناخواه به آموزش و پرورش نیز سرایت می کنند و مدارس و دانش آموزان را درگیر این معضلات می کند, لذا باید برای مهار کردن این آسیب ها راه حلی پیدا کنیم.
محمدرضا قرائی تربتی با اشاره به تاثیر پذیری بالای کودکان و نوجوانان از گروه همسالان گفت: گروه همسالان در مدارس در قالب تشکل های دانش آموزی با توجه تاثیرگذاری زیادی که بر همدیگر می گذارند نقش کاربردی در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی دارند.
وی افزود: دانش آموزان در قالب تشکل های دانش آموزی تسهیل گران موثری در این طرح خواهند بود و آگاه سازی و توانمند ساختن دانش آموزان با آموزش مهارت های روانی اجتماعی و مهارت های زندگی می تواند نقش پیشگیرانه و اثر بخشی داشته باشد.

محمود قلی زاده معاونت پرورشی و تربیت بدنی در این جلسه با اشاره به رسالت سازمان دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح راهگشای مشکلات دانش آموزان در حوزه آسیب های اجتماعی باشد.
وی گفت: واگذاری مسئولیت ها به دانش آموزان ضمن اینکه باعث رشد این عزیزان می شود زمینه فرهنگ سازی های مطلوب را فراهم می کند.

مهدی مظلوم کارشناس مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این جلسه ضمن تشریح طرح کشوری کانون یاریگران زندگی گفت: دانش آموزانی که در تشکل های دانش آموزی فعالیت دارند از وضعیت روانی اجتماعی خوبی برخوردارند چرا که فعالیت های هدفمند در گروه همسالان باعث ارتقاء احساس ارزشمندی، خودکار آمدی و عزت نفس دانش آموزان می شود.

او عنوان کرد: ورود مباحث آموزشی و پیشگیرانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی با محوریت توانمندسازی روانی اجتماعی اثرات پایدار و مثبتی در بین دانش آموزان به همراه خواهد داشت.

این طرح در ۲۰ درصد از مدارس شهرستان, در هر سه مقطع آموزشی و با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی و زیر نظر شورای دانش‌آموزی مدارس اجرا می‌شود.
آموزش, توانمند سازی و نهضت فرهنگی پیشگیری و رصد و ارجاع دانش آموزان در معرض خطر به مراکز مشاوره دانش‌آموزی سه حوزه اجرایی این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار