مدیر آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد:

هدف اصلی طرح یاریگران زندگی «خود‌مراقبتی» است

مشهد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد عنوان کرد‌ یکی از اهداف اصلی طرح یاریگران زندگی‌، تقویت خودمراقبتی دانش‌آموزان است‌.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی طرح یاریگران زندگی «خود‌مراقبتی» است

رمضانعلی مسعودی‌نژاد‌، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه شش در مراسم افتتاحیه استانی یاریگران زندگی و طرح خانه و مدرسه در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سو مصرف مواد مخدر گفت‌: در بحث یاریگران زندگی، موضوع اصلی ما پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر و پیشگیری از مواد مخدر است‌.

مسعودی‌نژاد افزود‌: بخش پیشگیری از سو استفاده مواد مخدر‌، اقدامات زیادی در آموزش و پرورش می تواند انجام دهد اعم از آشنایی دانش آموزان با مسائل و مشکلات مواد مخدر است که می تواند تاثیر بسیار زیادی در سرنوشت دانش آموزان و پیشگیری از مواد مخدر داشته باشد‌.‌

مدیریت آموزش و پرورش ناحیه شش ادامه داد‌: طی جلساتی که با موضوع پیشگیری از مواد مخدر و آسیب های اجتماعی برگزار می شود ما به دنبال این هستیم که این جلسات به صورت استمرار ادامه داشته باشد و ابعاد و مشکلات در مدارس شناخته شود‌.

مسعودی‌نژاد در ادامه افزود‌: در هر قسمتی از کار ما باید نتیجه ای داشته باشد که برگردد به سلامت دانش آموزان به طوری که یک دانش آموز‌، خود مراقبتی کامل داشته باشد و این خودمراقبی باید به گونه ای باشد که خود دانش‌آموز بتواند سلامت روحی و روانی خود را کنترل و ما نمی‌توانیم در هر مکان و هر لحظه‌ای مراقبت کنیم‌.

وی تاکید کرد‌: در جامعه امروز ما مسائل مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی در وضعیتی دچار شده است که خیلی از افرادی از آن‌ها تحقیق شده است صرفا بر حس و حالات و هیجانات جوانی است و بر دلایل زود‌گذر اکتفا می‌کنند.

وی در خصوص اهمیت موضوع پیشگیری از گرایش به مواد مخدر افزود‌: ما باید دانش‌آموزان را از لحاظ خویشتن‌پنداری تقویت کنیم و به جایی برسانیم که این خودمراقبتی تقویت و بتوانند از خودشان مراقبت کنند و شرایط را در جامعه به روش سفیران سلامت و سفیران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی رقم بزنند‌.

وی در پایان اظهار کرد‌: امیدواریم که همه ما بتوانیم به جهت رشد و بالندگی آیندگان این سرزمین قدم برداریم‌.

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار