مدیر کل دفتر آموزش متوسطه فنی،حرفه ای و کاردانش وزارت: تحصیل 545هزار هنر جو در یکصدهزار هنرستان کشور

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل دفتر آموزش متوسطه فنی،حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری نزدیک به 545 هزار هنرجوی دخترو پسر کشور در یکصد هزار هنرستان کاردانش و فنی و حرفه ای کشور و 21 رشته تحصیل می کنند.

کد مطلب: ۹۸۷۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه فنی،حرفه ای و کاردانش وزارت: تحصیل 545هزار هنر جو در یکصدهزار هنرستان کشور

سید مصطفی آذر کیش در گردهمایی کارشناسان و مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش استان که در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان استان برگزار شد، اظهار داشت : مهارت آموزی اولین قدم در کاهش نرخ بیکاری و کمک به توسعه کار آفرینی در کشور است.

او با بیان این مطلب که نشاط جوانان در سایه ی مهارت آموزی و اشتغال پایدار فراهم می شود، تصریح کرد: باید با همگام سازی هنرجویان هنرستان ها با تکنولوژی و تحولات علمی، سطح مهارت و مشارکت ایشان را در امر اشتغال پایدار و کار آفرینی افزایش دهیم.

او با اشاره به تصویب 40 میلیار د تومان به توسعه یآموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و تجهیز هنرستان ها در بودجه 98، اضافه کرد: در بودجه 99 نیز این میزان 7 میلیارد تومان رشد دارد.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه فنی،حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، یک چهارم از 2 درصد درآمد گاز را از دیگر منابع مالی تأمین اعتبار مورد نیاز هنرستان های کشور برشمرد و یاد آور شد: دو عامل مهارت آموری و کارآفرینی باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

آذر کیش با تأکید بر ایجاد محرک ها و مشوق ها در هدایت هنرجویان به سمت آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی، خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی زمینه ساز مثبت اندیشی، استقلال طلبی و بالا رفتن سواد مالی شده و باعث می شود نوجوان و جوان ما آینده را بهتر رصد کند و پیش بینی بهتری از وضعیت داشته باشد.

او، اصلی‌ترین اولویت آموزش و پرورش را مهارت آموزی دانش آموزان به ویژه هنرجویان دانست و تأکید کرد: یکی از تکالیفی که برای برنامه‌ها بالادستی وجود دارد مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در اهداف سند تحول آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار