پایان دومین جشنواره تئاتر انزلی؛ برگزیدگان جشنواره معرفی شدند

انزلی (پانا) - دومین جشنواره هنرجویی گروه تئاتر فرهنگ انزلی پس از سه روز اجرای نمایش و داوری با معرفی برترین ها در حالی به کار خود پایان داد که هنرجویان تئاتر انزلی برابر دیدگان تماشاگران هنرنمایی کردند.

کد مطلب: ۹۵۷۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پایان دومین جشنواره تئاتر انزلی؛ برگزیدگان جشنواره معرفی شدند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انزلی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره هنرجویی گروه تئاتر فرهنگ اظهار کرد: دومین جشنواره تئاتر هنرجویی انزلی قویتر از سال گذشته و با بازی خیلی خوب هنرجویان برگزار شد و این امر به دلیل ممارست و تمرین ها و حضور مستمر هنرجویان در دوره ها و کلاس ها و کارگاه ها و بهره گیری از تجارب ارزشمند اساتیدشان بود و نتیجه این ممارست ها در چنین جشنواره ای محقق شد.

فرهاد رحمان‌زاده با اشاره به تاثیر مثبت همراهی پیشکسوتان تئاتر در کنار هنرجویان و دیگر اساتید افزود: امیدوارم گروه های دیگر تئاتر انزلی چنین فعالیت هایی را داشته باشند تا دامنه فعالیت های تئاتر شهرستان و تاثیر آن بر مخاطب روز به روز بیشتر شده و در کنار فضای رقابتی دامنه تئاتر شهرستان نیز گسترش یابد .

وی تاکید کرد: شهرستان انزلی به دلیل اینکه جزو شهرستان هایی است که مخاطبان مان از ما تئاتر را درخواست می کنند لازم است همه گروه های تئاتر به میدان امده و در گسترش هنر نمایش تئاتر یاری رسان باشند.

وی افزود: با توجه به وجود 4 گروه ثبت شده تئاتر در بندرانزلی اگر هرکدام از آن ها تنها یک جشنواره در سال برگزار کنند شاهد برپایی چهار جشنواره تئاتر در طول یکسال در بندرانزلی خواهیم بود .

سرپرست گروه تئاتر فرهنگ انزلی نیز در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: از خرداد ماه امسال فراخوان برگزاری جشنواره به اطلاع علاقمندان رسیده و از هفت نمایش شرکت کننده در این جشنواره چهار اثر برای ارائه به داوران در حضور تماشاگران و علاقه مندان به هنر نمایش به روی صحنه اجرا رفت.

محمدرضا حسین زاده افزود: دو مرد و دو زن در آکواریوم به کارگردانی نوید نظر محمدی ، ترانه های قدیمی به کارگردانی مهیار قلی زاده ،میرزا دمت گرم به کارگردانی سید محمد رمضانی و تکرار پاییز به کارگردانی نیما گلریز نمایشهایی بودند که به جشنواره راه پیدا کرده و مورد داوری قرار گرفتند.

وی با اظهار تشکر از حضور شهروندان و علاقه مندان به نمایش در راستای حمایت همه جانبه از هنرمندان بندرانزلی گفت: با وجود اینکه برای دیدن نمایش ها بلیط به مبلغ 20 هزار ریال فروخته شد اما شهروندان با استقبال چشمگیرشان ما را غافلگیر کردند و فکر می کردیم در صورتی که اجرای هنرجویان بلیطی شود استقبال کمتری صورت بگیرد اما خوشبختانه مردم باز هم ما را شرمنده محبت خودشان کردند.

حسین زاده با اشاره به اینکه فرهاد رحمان زاده،محمدرضا حسین زاده،عباس پیشگاه بحری،حسن ویسی خانی، شیرین سامی، زهرا میری،باران غریب،لیدا نورنیا و سارا بخشی اعضای ستاد برگزاری این جشنواره بودند تاکید کرد: ۳۵ جلد کتاب با تخفیف ویژه، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان از باشگاه ورزشی بانوان و دویست هزارتومان از اتحادیه سرویس مدارس برای برگزاری این جشنواره حمایت مالی شد.

وی با اشاره به تقدیر از عباس پیشگاه بحری، علیرضا غاروریانی و شیرین سامی ، هنرمندان تئاتر انزلی در مراسم اختتامیه این جشنواره ادامه داد: هنر نمایش علاوه بر حمایت های معنوی هنردوستان و شهروندان علاقه مند به این نمایش ، نیازمند حمایت های همه جانبه مسئولان شهری است چرا که فرزندان بندرانزلی قابلیت های فراوانی برای حضور و درخشش در صحنه های نمایش استانی و ملی و افتخار آفرینی برای بندرانزلی و استان گیلان دارند .

حسین زاده اضافه کرد: مهمترین مشکل موجود در برپایی جشنواره ها و تبدیل انزلی به شهر نمایش علاوه بر حمایت معنوی ، تامین اعتبار و حمایت های مالی دستگاه های اجرایی شهر است تا بتوان در زمینه های گوناگون برای شهر اولین ها افتخار آفرید.

محمد بت دوار کارگردان و بازیگر تئاتر بندرانزلی بعنوان یکی از داوران این جشنواره اظهار کرد: جشنواره امسال بهتر از سال گذشته برگزار شد و کیفیت اجرای بازیگران و کارگردانی ها نیز بسیار بالاتر از جشنواره نخست بود.

وی با ابراز قدردانی از سرپرست گروه تئاتر فرهنگ انزلی و همچنین ریاست ارشاد انزلی به دلیل فراهم کردن بستر مناسب برای ارائه هنر نمایش هنرجویان در بندرانزلی افزود: ملاک انتخاب برترین ها در بخش بازیگری، بیان، بدن، حس و نقش امتیازات خاص خود را دارد و در بخش کارگردانی نیز ملاک های دیگری برای ارزیابی و انتخاب برترین ها وجود داشت که هرکدام امتیازات جداگانه ای داشت و هر سه داور امتیازات خود را به دور از هرگونه جانبداری ارائه کردند.

بت دوار توصیه کرد:هنرجویان باید با تمرین و ممارست بیشتر در کنار مطالعه و دیدن نمایش های بیشتر خود را به روز کرده و نقاط ضعف خود را به حداقل برسانند تا بتوانند در جشنواره های استانی و ملی نیز همچون این جشنواره خوش بدرخشند.

شیرین سامی بازیگر پیشکسوت تئاتر بندرانزلی نیز در باره دومین جشنواره هنرجویی اظهار کرد: چون من تمرین و بازی بسیاری از این بازیگران را از پایه دیده و دنبال کرده و پیشرفت پلکانی آنان را دیده بودم باید بگویم در این جشنواره واقعا خوش درخشیدند و بسیار لذت بردم .

وی افزود: یقینا این هنرجویان در سال های بعد کارهای بسیار بهتری ارائه خواهند داد چون نشان داده اند که همواره در حال یادگیری هستند و یادگیری و ممارست در تمرین، اصل مهم در پیشرفت هر کسی است.

سامی خاطر نشان کرد: این جشنواره اسم هنرجویی داشت ولی بازی بازیگران تئاتر در این جشنواره بسیار فراتر از هنرجویی و حد انتظار بود.

وی با بیان اینکه انزلی در گذشته شهر تئاتر گیلان بود تاکید کرد: تئاتر در بندرانزلی چند سالی است که دچار افت شده و در گذشته تعامل زیادی بین هنرمندان و هنرجویان رشت و انزلی بود اما متاسفانه چند دستگی ها تیشه به ریشه پیشرفت تئاتر انزلی زد .

سامی با اشاره به لزوم وحدت و همدلی و پرهیز از افتراق بین گروه های تئاتر تاکید کرد:دغدغه من تئاتر است نه شخص یا گروهی خاص ، و با احترام به همگان باید بگویم از همین گروه تئاتر فرهنگ انزلی بازیگران زیادی به شهرهای دیگر استان و کشور رفته و در کار خود نیز موفق شده اند اما متاسفانه امروز بخاطر تبلیغ کار این گروه مورد انتقاد قرار می گیرم در حالی که من هم کار تئاتر را با آقای حسین زاده و گروه تئاتر فرهنگ انزلی شروع کردم و به این امر افتخار می کنم.

وی در پایان اظهار کرد: نمایش " امروز سیزده ژوئیه است" نوشته استاد فخرایی به کارگردانی خودم، بیستم مهرماه در انزلی به روی صحنه می رود و پس از آن به جشنواره فجر هم ارسال می شود و همچنین "لبخند با شکوه آقای گیلون" نیز اواخر آبان ماه به روی صحنه خواهد رفت .

به گزارش خبرنگار پانا دومین جشنواره هنرجویی نمایش با شرکت چهار نمایش توسط هنرجویان گروه تئاتر فرهنگ بندرانزلی که با هدف آشنا کردن هنرجویان و تشویق آنان برای شرکت در جشنواره های بزرگتر و ایجاد علاقه برای روی آوردن علاقمندان به فراگیری مهارت های بازیگری و کارگردانی و همچنین ایجاد انگیزه و رقابت سالم و دوستانه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی از عصر روز چهارشنبه سوم مهرماه آغاز شده بود با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برترین ها و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت تئاتر انزلی ، پرونده دومین جشنواره نیز بسته شد.

در این جشنواره در بخش بازیگری مرد هیات داوران سه بازیگر مرد را به صورت یکسان انتخاب کرده و در این میان مرتضی بهران‌پور بازیگر نقش هوشنگ در نمایش میرزا دمت گرم، سید نیما گلریز در نقش پرویز دادخواه در نمایش تکرارپائیز و نوید نظر محمدی در نقش موسیو وارطان در نمایش ترانه های قدیمی نفرات برگزیده بازیگران مرد بودند و در بخش بانوان نیز با نظر هیات داوران ملینا پورعلی در نقش سیاه در نمایش میرزا دمت گرم، ساناز سبحانی در نقش ونیفرد از نمایش دومرد و دو زن در آکواریوم ، مطهره صفتی در نقش سلطان و آذر از نمایش ترانه های قدیمی، مریم کردعلی زاده در نقش گلی از نمایش ترانه های قدیمی و دنیا کشوری در نقش قمر کهنسال از نمایش تکرار پائیز را به عنوان 5 بازیگر برگزیده زن انتخاب کردند و هلیا رهنین نیز به خاطر بازی ساده و روان در نقش فروغ کوچک در نمایش تکرار پائیز به عنوان بازیگر برگزیده خردسال از سوی داوران انتخاب شد.

همچنین در بخش کارگردانی نیز مهیار قلی زاد کارگردان نمایش ترانه های قدیمی از سوی هیات داوران به عنوان کارگردان برتر این جشنواره انتخاب و نمایش ترانه های قدیمی نیز به عنوان نمایش برتر این جشنواره جایزه خود را از هیات داوران دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار