هوای آلوده، مدارس کاشان، نوش آباد و آران و بیدگل را تعطیل کرد

کاشان (پانا)-مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث شهرستان کاشان از تعطیلی مدارس کلیه مقاطع تحصیلی در سطح شهرهای کاشان، آران وبیدگل و نوش آباد به دلیل استمرار آلودگی در روز چهارشنبه سیزدهم آذرماه خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۳۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هوای آلوده، مدارس کاشان، نوش آباد و آران و بیدگل را تعطیل کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان کاشان، جواد مزوعی اظهار کرد: در نشست فوری کمیته شرایط اضطراری آلودگی هوای شهرستان کاشان مقرر شد با توجه بر استمرار آلودگی هوا تا حد بالای 150 ppm و گزارش هواشناسی و محیط زیست مبنی بر استمرار این شرایط و تشخیص ناسالم بودن شرایط برای شهروندان توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مدارس در کلیه مقاطع و مهدکودک ها در سه شهر کاشان، آران و بیدگل و نوش آباد در روز چهارشنبه سیزدهم آذرماه، تعطیل شود.

وی افزود: کلاس های درس تمام مقاطع تحصیلی بخش های چهارگانه شهرستان کاشان شامل برزک، قمصر، نیاسر و مرکزی روز چهارشنبه 13 آذر دایر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ادارات و نهادهای دولتی وعمومی، خصوصی و اصناف موظف هستند تا با مرخصی کار کنانی که کودکانشان به مهدکودک می روند و یا دانش آموز مراکز پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان هستند، موافقت کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل، مواقع اضطراری آلودگی هوا، پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی موظف است کنترل مضاعف محدودیت های نوعی و زمانی تعیین شده برای خودروها و موتورسیکلت ها در محدوده های ترافیکی مصوب یا کل محدوده شهر اعمال کند.

وی گفت: شهرداری ها موظف هستندعلاوه بر استفاده از امکانات سامانه هوشمند کنترل چراغ های راهنمایی برای کارکرد درجای خودروها در تقاطع ها از کلیه فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا مانند ساخت وسازهای شهری و پروژه های عمرانی جلوگیری به عمل آورد.

مدیر مرکز بحران شهرستان کاشان افزود: دانشگاه علوم پزشکی کاشان موظف است با استقرار پایگاه های سیار اورژانس وهلال احمر با جانمایی مناطق آلوده تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه ها اقدام کند.

وی تصریح کرد: ادارات حفاظت محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت باید هماهنگی های لازم را برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز مؤثر در تشدید آلودگی هوا را انجام دهند.

مزورعی گفت: جلوگیری از فعالیت های ورزشی و برگزاری مسابقات مهم ورزشی در محیط های باز، به کارگیری حداکثر توان ناوگان حمل و نقل همگانی در جابجایی مسافر، تهیه و توزیع و الزام استفاده از ماسک استاندارد توسط کارکنانی که حضور فیزیکی در سطح شهر دارای وظایف خدمتی هستند را از مهمترین دستورالعمل های لازم الاجرا در مواقع اضطراری آلودگی هوا در شهرهای کاشان و آران وبیدگل عنوان کرد.

روز یک شنبه هفته جاری نیز، به علت آلودگی هوا، مدارس کاشان تعطیل بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار