مدیرکل آموز ش و پرورش استان مرکزی:

مشارکت تقابل را به همراهی بدل می کند

اراک (پانا)- مدیرکل آموز ش و پرورش استان مرکزی در بیست و دومین انتخابات شورای دانش آموزی در اراک گفت: مشارکت تقابل را به همراهی بدل می کند.

کد مطلب: ۹۶۳۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت تقابل را به همراهی بدل می کند

«شهریار فولادوند» مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، در بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی که بصورت نمادین در هنرستان فنی حرفه ای دخترانه مطهره اراک برگزار شد، گفت: کار و وظیفه ذاتی آموزش و پرورش تربیت نسل امروز برای زندگی فردا و عرصه های مختلف اجتماع در آینده است.

وی افزود: یادگیری پایه تربیت و مساله ایی است که از ابتدای زندگی همراه همه ما است اما ممکن است تصور کنید مساله یادگیری منوط و محدود به حوزه مدرسه است در صورتی که این گونه نیست و هر یک از ما در تمام ساعات و دقایق زندگی مشغول یادگیری هستیم و مطالبی را که فرا می گیریم در برخی جایگاه ها به عنوان تجربه یاد می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه، حذف یادگیری از چرخه زندگی انسان منجر به اختلال جدی در زندگی وی می شود اظهار داشت: هریک از ما در زندگی در نقش های مختلفی ظاهر می شویم که در قالب این نقش ها تکالیفی را در ارتباطات اجتماعی خود ایفا می کنیم، ما برای ایفای درست این نقش ها موظف به یادگیری هستیم و باید تحت تعلیم و تربیت قرار بگیریم.

فولادوند یادآور شد: بالاترین سرمایه یک کشور نیروی انسانی جوان آن است که برای بارور شدن و تحقق بلوغ اجتماعی این سرمایه باید آموزش های لازم را ببینند تا به آن نقاطی که استحقاق آن را دارند برسند و در عرصه هایی که اجتماع می تواند از توانایی های آن های بهره مند شود، حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تأکید کرد: وظیفه آموزش و پرورش به صورت اجتناب ناپذیر تربیت دانش آموزان است و برای تحقق این مهم باید از همه ارکان استفاده کند و این در حالی است که در مدرسه سه رکن اصلی دانش آموز، معلم و اولیا هستند و تنها با مشارکت و همراهی این سه رکن ما به اهداف تربیتی خود خواهیم رسید.

فولادوند سپس با اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور امروز در مدارس استان مرکزی گفت: یکی از تکالیف ما مشارکت دانش آموزان در فعالیت های مدرسه است باید حرف و سخن او را بشنویم و در برخی از موارد لازم است آموزش را به صورت عملی پیاده کنیم تا آموزش تبدیل به رفتار شود و با تمرین و ممارست آن رفتار را در آن ها نهادینه نماییم .

وی افزود: امروز یکی از آن عرصه ها مشارکت دانش آموزان، شرکت در انتخابات شوراهای دانش آموزی است که بیش از دو دهه در آموزش و پرورش برگزار شده است

فولادوند یادآور شد: آموزش مبحث اجتماعی و سیاسی بصورت صحیح و مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری و خودباوری دانش آموزان و توجه به آنان در عرصه های مختلف تصمیم گیری از اهداف برگزاری این انتخابات عنوان کرد .

وی بیان داشت: امروز در کنار انتخابات شورای دانش آموزی، همزمان برای اولین بار انتخابات انجمن های ورزشی دانش آموزی مدارس نیز برگزار می شود .

او در ادامه گفت: همچنین امسال 20 درصد از مدارس مراکز استانها انتخابات بصورت آزمایشی بصورت الکترونیک برگزار می شود که می تواند دستاورد خوبی در این راستا باشد و امیدواریم در سالهای آینده توسعه یابد .

فولادوند افزود: امیدواریم که این قبیل آموزشها بتواند در پذیرفتن دانش آموزان در عرصه های مختلف تصمیم گیری کمک کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار