مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خبر داد: ساخت 75 مدرسه از محل اعتبارات استانی و ملی و مشارکت خیرین

سنندج(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با بیان اینکه تامین فضاهای آموزشی ایمن و مناسب نیازمند توجه ویژه است، گفت: از محل اعتبارات استانی و ملی و مشارکت خیرین 75 مدرسه در استان احداث می شود.

کد مطلب: ۹۴۵۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خبر داد: ساخت 75 مدرسه از محل اعتبارات استانی و ملی و مشارکت خیرین

رشید قربانی مدیر کل آموزش وپرورش کردستان،ظهر امروز در آیین بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه‌ای ( مد ظله العالی ) سنندج برگزار شد، از عنایت ویژه نماینده ولی فقیه در کردستان و حمایت ایشان از جامعه خیرین و اهتمام کلیه خیرین و مسولین از برنامه مدرسه سازی تشکر کرد .

وی با بیان اینکه اگر مشارکت خیرین در جهاد مقدس مدرسه سازی نبود، آموزش و پرورش در تأمین فضاهای مورد نیاز با مشکل جدی مواجه می شد، یاد و خاطره دکتر محمد رضا حافظی رییس فقید جامعه خیرین کشور را گرامی داشت .

قربانی با اشاره به خدمات ایشان در موضوع مدرسه سازی، ساماندهی و مدیریت اولیه مجامع خیرین مدرسه ساز را حاصل زحمات وی دانست و اظهار داشت: وی در راستای توسعه مدرسه سازی، نقشی تاثیر گذار داشتند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به تشریح وضعیت فضاهای آموزشی کشور و استان پرداخت و با بیان اینکه یک سوم ساختمان های مدارس از استاندارد لازم برخوردار نیست، تصریح کرد: از این تعداد مدارسی که دارای استاندارد لازم نیستند ۳۰ درصد دارای مشکل حاد هستند و در طول شش ماه گذشته، توسط تیم فنی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان ، وضعیت این فضاها مورد بررسی قرار گرفت و از شهرستانها و مناطق خواسته شد ضمن تخلیه مدارس ناایمن، با ایجاد نوبت دوم و بهره گیری از فضاهای جایگزین ، دانش آموزان را در مکان های مناسب سازماندهی کنند .

قربانی درادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه برای تخریب و بازسازی ۲۰۰ مدرسه دارای شرایط نا مناسب برنامه ریزی شده است، گفت: مقرر است تعداد ۳۰ مدرسه از محل اعتبارات پیشرفت و آبادانی احداث می شود .

وی افزود : تعداد ۱۰۰ کلاس در قالب ۲۵ مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز، بانکها و بنیاد برکت و علوی احداث و با پیگیری های صورت گرفته تعداد ۲۵ مدرسه شامل ۱۰۰ کلاس درس نیز از محل اعتبارات ملی توسط نوسازی مدارس در استان ساخته می شود .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه با اعلام مسئولین در مرحله اول و ظرف یکی دو سال مدارس دارای وضعیت بحرانی از گردونه خارج شدند، از اختصاص اعتبارات خاصی توسط مجلس و دولت محترم برای مدرسه در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این اعتبارات در بخش احداث فضا و تجهیز سیستم های گرمایشی هزینه خواهد شد .

وی افزود: تمام مدارس دارای علمک گاز به سیستم گرمایشی مجهز و مدارسی که گاز ندارند سیستم گرمایشی استاندارد تعبیه و مدارس خشتی و گلی از گردونه فعالیت خارج و از مهر ماه امسال نیز خارج شدن مدارس سنگ و چوبی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با برنامه ریزی و همت خیرین، مدارس نا ایمن تخریب و بازسازی شود .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین در تکمیل سخنان خود گفت: در مجموع و با اختصاص اعتبارات استانی و ملی و هم چنین کمک خیرین در سال 98 تعداد ۱۵۰ کلاس احداث و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری این مراسم را بهره‌گیری از مشارکت خیرین و تقدیر از زحمات آنان عنوان و ابراز امیدواری کرد با مشارکت بخش های مختلف و احداث فضاهای جدید، تغییری در چهره فضاهای آموزشی استان ایجاد شود .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در بیست سال فعالیت مجمع خیرین به همت خیرین نیک اندیش مدارس زیادی احداث شده است، اظهار داشت: با وجود اختصاص اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین، متاسفانه مدارس غیر استاندارد در استان وجود دارد و برای تخریب و بازسازی این فضاها نیازمند مشارکت و همت والای خیرین هستیم .

وی از حمایت های استاندار کردستان از آموزش و پرورش و کمک های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در اختصاص اعتبار برای مدرسه سازی و هم چنین پیگیری مدیران و روسای آموزش و پرورش و مساعدت فرمانداران در امر مدرسه سازی تشکر کرد .

گفتنی است در این مراسم از 22 نفر از خیرین مدرسه ساز که در طول یک سال گذشته در امر مدرسه سازی مشارکت داشتند با اهدای لوح سپاس تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار