وزیر صمت: ۴۰۰ هزار شغل در سال ۹۷ ایجاد کردیم

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید ماموریت ما ایجاد ۲۶۵ هزار شغل در سال گذشته بوده است که حتی از برنامه هم جلوتر است.

کد مطلب: ۹۴۳۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر صمت: ۴۰۰ هزار شغل در سال ۹۷ ایجاد کردیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا، رضا رحمانی امروز سه شنبه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای با اشاره به سرفصل برنامه های امسال این وزارتخانه، بیان کرد: تکمیل . راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه تمام با پیشرفت کاری بالای ۶۰ درصد، نوسازی و بهسازی واحدها و اشتغالزایی در صنوف تولیدی را در کنار تعمیق ساخت داخل و رونق تولید دنبال می کنیم و در دستور کار داریم.

پارسال یک هزار و ۷۲۶ واحد تولیدی احیا و به چرخه تولید بازگشت

او با اعلام اینکه در سال گذشته یک هزار و ۷۲۶ واحد تولیدی احیا و به چرخه تولید بازگشت، تصریح کرد: همچنین در زمینه ایجاد و توسعه خوشه های صنعتی توانستیم ۵۴ خوشه کسب و کار روستایی را توسعه دهیم و فعالیت ها را هم بر اساس رشته و هم بر اساس استان تقسیم و تفکیک کردیم.

پارسال بیش از ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی ماموریت های دیگر این وزارت در سال گذشته، افزود: ماموریت ما ایجاد ۲۶۵ هزار شغل در سال گذشته بوده است که حتی از برنامه هم جلو افتادیم و توانستیم بیش از ۴۰۰ هزار شغل در کشور به وجود آوریم.

به دنبال راهکارهای جدید تأمین مالی برای پروژه‌ها هستیم

رحمانی با تاکید بر اینکه به دنبال راهکارهای جدید تأمین مالی برای طرح‌ها و پروژه های نیمه تمام هستیم، گفت: در جهت تسهیل و رفع موانع تولید، سال گذشته زمان صدور مجوزها برای ورود سرمایه گذاران به عرصه تولید را به ۴.۳ روز کاهش دادیم و امسال این مهم جزو اولویت های کاری ما خواهد بود.

او در همین رابطه اضافه کرد: در حوزه بهبود فضای کسب و کار، آن بخشی که مربوط به وزارت صمت است جزو برنامه های ۷ گانه مان است و در دستور کار امسال نیز به صورت ویژه قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: توجه به یکپارچه سازی در ارایه خدمات داریم و همین هفته گذشته از سه سامانه الکترونیکی جدید رونمایی کردیم.

بهبود رتبه کشورمان در تجارت فرا مرزی

رحمانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تسهیل تجارت فرا مرزی نیز گفت: رتبه کشورمان در حوزه بهبود فضای کسب و کار و تجارت فرامرزی بهبود یافته است و در بخش تنقیح قوانین نیز اولین وزارتخانه‌ای هستیم که کار را به اتمام رسانده است‌.

اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم

او در خصوص موضوع به کارگیری بازنشسته ها نیز بیان کرد: به قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها نگاه ویژه ای داریم و اجرای این قانون را نیز به صورت جدی پیگیری می کنیم و هیچ ملاحظه‌ای در این بخش نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص خودروسازان نیز اضافه کرد: به اجرای تمامی تعهدات خودروسازان پایبند بوده و هستیم و در این راستا اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

خودروسازان موظف به ارایه گزارش هفتگی هستند

رحمانی با بیان اینکه وضعیت تولید خودرو بهتر شده است، گفت: از خودروسازان به صورت هفتگی گزارش گرفته می‌شود و خودروسازان موظف هستند که آمار تولید، تعهدات و مقایسه با هفته های قبل، گزارش خودروهای ناقص(کف پارکینگ)، واگذاری اموال غیرتولیدی و همچنین اقدامات انجام شده در خصوص روند ساخت داخل را ارایه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار