در گفتگو با پانا؛

استارتاپ فرصتی برای شناسایی ایده ها است

شیراز(پانا)_ دبیر برگزار کننده استارتاپ های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس با اشاره به اینکه استارتاپ فرصتی برای شناسایی ایده ها است گفت:استارتاپ مبحثی است که امروزه در تمام برنامه های دولت پیش‌بینی شده که کلید حل مشکلات کشور به فرموده رئیس جمهور است.

کد مطلب: ۹۴۲۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
استارتاپ فرصتی برای شناسایی ایده ها است

مهدی افخم ادامه داد: در استارتاپ ایده ها و طرح ها بر اساس بازار هدف تشکیل می شود و سپس بر اساس آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری خواهد شد و سپس آن ایده به تجاری‌سازی می‌رسد.

افخم هدف از برگزاری جشنواره استارتاپ را شناسایی نخبگان برتر برشمرد و ابراز کرد: ایده‌ها ی خوب شناسایی شده توسط نهادهای اجتماعی؛در پشتیبانی مالی و معنوی نهادها قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: افراد در حال آموزش مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای سراسر استان فارس در فراخوانی؛به صورت اختیاری ایده‌های خود را ارائه دادند تا در این جشنواره شرکت کنند.

دبیر برگزار کننده استارتاپ‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس خاطرنشان کرد: بر اساس فراخوان اولیه در سطح شهرستان‌های استان فارس؛با حضور 124 ایده از 400 نفر در قالب 124 تیم آغاز و در فرآیندهای اولیه داوری که توسط داوران صورت پذیرفت نهایتاٌ 10 تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

به گفته ی افخم این دوره از مسابقات استارتاپی مختص نیروهای مهارتی کارگاه‌ها ی بخش دولتی اداره کل فنی و حرفه‌ای است که انتظار می‌رود پس از اجرای چند دوره مسابقه این جشنواره برای عموم مردم اجرایی شود.

استارتاپ (Startup) یا کسب و کارهای نوپا در اصل به هر نوع شرکت جوان و ایده محوری گفته می‌شود که در پی رشد و توسعه است.

استارتاپ ها با ایده حل یک مشکل یا ارائه طرح و کاری نو به دنیای کسب و کار خلق می‌شوند.

تفاوت یک استارتاپ با سایر کسب و کارهای نوپا در این است که موفقیت آن‌ها تضمین شده نیست و ممکن است علی رغم داشتن ایده های طلایی و نو، حتی به مرحله ورود به بازار نرسیده و یا پس از ورود به بازار، با شکست روبرو شوند.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار