آغاز ساخت دبستان 6 کلاسه توسط خیر مدرسه ساز در زارچ

یزد (پانا) - مراسم کلنگ زنی آموزشگاه خیری 6کلاسه" حاج رسول بابایی" با حضور فرماندار یزد، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس استان و مسئولین منطقه ای برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۲۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ساخت دبستان 6 کلاسه توسط خیر مدرسه ساز در زارچ

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم گفت: مجمع خیرین استان یزد در کشور رتبه اول را دارد.

"عباسعلی دانافر" افزود: همه جوامع به دنبال توسعه یافتگی هستند و مهم ترین هدف کشور نیز توسعه متوازن و همه جانبه است.

دانافر در ادامه رکن اصلی توسعه کشور و ملت را آموزش و پرورش دانست و افزود: بی توجهی به آموزش و پرورش با توجه به این که رسالت این نهاد پرورش نسل آینده است، زیان بار و غیرقابل جبران خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه 35 درصد فضاهای آموزشی استان نیاز به بازسازی دارد، نقش خیرین مدرسه ساز در زمینه رفع این نیاز را بسیار کارگشا دانست و گزارشی از جذب اعتبارات خیری در استان ارائه نمود.

امام جمعه زارچ در ادامه با عرض خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همه خیرین با اشاره به حدیثی از امیرالمونین(ع) بر اهمیت کارگشائی از مردم تاکید نمود.

"حجت الاسلام روحانی طباطبایی" در ادامه رشد و ترقی جامعه را در گرو فراهم نمودن امکانات برای آینده سازان جامعه یعنی دانش‌آموزان دانست.

وی با اشاره به اینکه یکی از توصیه های اسلام توجه به نیازهای مردم است و همیشه انسانها را به نوعدوستی سفارش میکند افزود: خیرین و واقفین در مسیر تعالی جامعه قدم بر می دارند.

رییس آموزش و پرورش زارچ نیز ضمن تقدیر و تشکر از خانواده مرحوم بابایی و طلب مغفرت برای آن مرحوم ادامه داد: "یکی از ملزومات نیل به اهداف آموزش و پرورش، ساختمان و فضای آموزشی مناسب جهت تحصیل است که با توجه به مشکلات موجود، خیران می توانند در این زمینه کارگشا باشند.

"حسین صفری" همچنین با ارائه توضیحاتی نسبت به این پروژه افزود: دوهزار متر زمین توسط خانواده مرحوم حاج رسول بابایی جهت ساخت آموزشگاه شش کلاسه اهدا شده ، که انشاالله با همت و مشارکت خانواده این خیر محترم ساخته خواهد شد.

در پایان با حضور در محل احداث آموزشگاه خیری شش کلاسه زنده یاد حاج رسول بابایی واقع در بلوار امام رضا سرچشمه زارچ، کلنگ این پروژه بر زمین زده شد.

گفتنی است، آموزشگاه "حاج رسول بابایی" در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع و قریب به 800مترمربع زیربنای آموزشی و با مشارکت خانواده این خیر و نوسازی مدارس در قالب 6 کلاس درس ساخته و تا مهر 99 به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار