در گفت‌وگو با پانا

قوچان‌نژاد، کارشناس والیبال: تیم ملی برای موفقیت در جهان باید شهامت ریسک کردن داشته باشد

(پانا) – جبار قوچان‌نژاد، کارشناس والیبال جهان علت شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل را عدم ریسک از سوی سرمربی تیم عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۱۹۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
قوچان‌نژاد، کارشناس والیبال: تیم ملی برای موفقیت در جهان باید شهامت ریسک کردن داشته باشد

جبار قوچان‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره شکست تیم ملی والیبال کشورمان در آغاز هفته دوم رقابت های لیگ ملت‌های والیبال مقابل برزیل گفت: تعویض‌های درست و به جای برزیل عامل اصلی موفقیت این تیم شد. بخصوص اینکه سرمربی برزیل تنها روی بازیکنان با تجربه‌تر تیم تکیه نکرده بود و تغییرات وسیعی در تیم ایجاد کرد. فکر می کنم به غیر از لوکارلی سایر بازیکنان برزیل همه تعویض شدند.

وی ادامه داد: برزیل از ست دوم جرات تغییر و ریسک پیدا کرد و همین موضوع در ست چهارم و پنجم باعث برد تیم شد. اما برعکس این قضیه در تیم ما مشهود بود؛ در ست چهارم و پنجم سرمربی تیم جرات تغییر و تعویض بازیکن در ترکیب تیم را نداشت و دلیل اصلی شکست ما همین موضوع بود. تغییر و تعویض نیازمند ریسک و جرات است. به نظرم کولاکوویچ نمی‌‌تواند ریسک تعویض را بپذیرد. تیم ما باید برای موفقیت شهامت ریسک کردن را داشته باشد چرا که این مسئله باعث می‌شود سایر بازیکنان هم با اعتماد به نفس بیشتری بازی کند و حضورشان را مفید بدانند.

این کارشناس والیبال در ادامه به عملکرد ایران در چهار بازی لیگ ملت‌ها اشاره کرد و گفت: در مجموع به نظرم عملکرد خوبی داشتیم.اما این موضوع را باید در نظر بگیریم که بازی‌های مهم‌تری پیش‌رو داریم، ما در لیگ ملت ها شروع بسیار امیدوارکننده‌ای داشتیم و در هفته اول 9 امتیاز به دست آوردیم، با باخت مقابل برزیل هم چیزی از تیم ملی کم نشد. به هر حال باید بپذیریم که برزیل یکی از قدرت‌های والیبال دنیاست و مقابل این تیم بازی را واگذار کردیم ولی چون می‌توانستیم برنده بازی باشیم، این باخت کمی برایمان دردناک است. اما امیدوارم این باخت درسی برای والیبال ایران باشد تا بتواند از همه داشته های خود به نحو احسن استفاده کند.

سرمربی تیم والیبال پیام مشهد در مورد بازی مقابل آرژانتین گفت: بازی حساسی است به خصوص اینکه آرژانتین مقابل ژاپن شکست خورد و تمام تلاشش را به کار می گیرد که در این بازی جبران کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار