در گفت‌وگو با پانا

انتقاد عضو کمیسیون بهداشت مجلس به چند نرخی بودن داروهای غیردولتی در تهران و شهرستان‌ها

امینی‌فرد: شکایت‌های مستند را از سازمان غذا و دارو پیگیری می‌کنیم

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از متفاوت بودن نرخ برخی داروها در تهران و سایر شهرستان‌ها گفت این موضوع ناشی از ضعف نظارتی است و سازمان غذا و دارو باید نظارت بیشتری بر فرایند قیمت‌گذاری داروها داشته باشد.

کد مطلب: ۹۱۵۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد عضو کمیسیون بهداشت مجلس به چند نرخی بودن داروهای غیردولتی در تهران و شهرستان‌ها

محمدنعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با پانا درباره انتقاد برخی بیماران از متفاوت بودن قیمت داروها در داروخانه‌های تهران و شهرستان‌های دیگر اظهار کرد: داروهای مربوط به بیماران سرطانی اگر ساخت داخل باشند، پوشش بیمه‌ای برقرار است و اگر مربوط به یک کارخانه و شرکت دارویی یکسان باشند، قیمتی واحد دارند اما داروهایی که وارداتی یا اصطلاحا خارجی باشند، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد و به صورت آزاد به بیماران عرضه می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در فرایند قیمت‌گذاری و عرضه دارو نظارتی نشود و ضعف نظارتی وجود داشته باشد، بیماران متضرر می‌شوند. نظارت کمیسیون بهداشت در این بخش، کلی است و تاکید ما این است که همه داروها به ویژه داروهای بیماران سرطانی که اولویت اول است، مورد توجه جدی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار بگیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کنترل قیمت‌ها، سیستم‌های نظارتی و کارشناسی می‌طلبد تا منجر به سوء استفاده نشود، گفت: اگر داروخانه‌ها قیمت متفاوتی برای یک دارو با یک برند یکسان بگذارند، مرتکب تخلف شده‌اند بنابراین شیوه مدیریت در این بخش باید تقویت شده تا مشکلات موجود برای کنترل این بازار رفع شود.

امینی‌فرد افزود: برای کنترل نرخ دارو و ارائه خدمات دارویی به بیماران سرطانی باید فکر اساسی کرد و نباید فراموش کرد که ارائه خدمات دارویی و عرضه مناسب داروها از وظایف اساسی دولت است. بنابراین تامین دارو برای بیماران سرطانی باید در اولویت دولت قرار بگیرد.

وی درباره نحوه برخورد با شکایت‌های دارویی نیز گفت: اگر شکایت‌ها به صورت مستند به ما ارائه شود، حتما موضوع را از سازمان غذا و دارو پیگیری و از مسئولان حوزه سلامت توضیح می‌خواهیم اما در هر صورت متولی اصلی دارو و مشکلات آن برعهده وزارت بهداشت قرار دارد و قطعا با تخلف‌ها برخورد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار