کمبود سرانه فضای ورزشی مدارس فارس و جایگاه 23 در کشور

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس سیاست آموزش‌وپرورش استان را توسعه فضاهای ورزشی دانست و گفت: در سال تحصیلی جاری 18 زمین چمن مصنوعی دراستان فارس در حال احداث است که امروز هفتمین زمین چمن مصنوعی از این مجموع را به بهره برداری رساندیم .

کد مطلب: ۹۱۳۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
کمبود سرانه فضای ورزشی مدارس فارس و جایگاه 23 در کشور

علی‌عسکر نجفی در آیین افتتاح نخستین زمین چمن مصنوعی فوتبال در آموزش و پرورش بیضاء در آموزشگاه شبانه‌روزی دکتر حسابی این شهر، با اشاره به کمبود سرانه فضاهای ورزشی در استان فارس گفت : سرانه فضای ورزشی استان 24 صدم متر مربع است که متاسفانه در کشور جایگاه 23 را داریم و اگر بخواهیم به میانگین سرانه با افزایش یک متر مربع برای هر دانش‌آموز برسیم باید بسیار تلاش کنیم .

او افزود: با تلاش همکاران حوزه تربیت بدنی در چند سال اخیر توانسته ایم سرانه فضاهای ورزشی را از 19 صدم متر مربع به 24 صدم متر مربع افزایش دهیم که این مهم با احداث چندین فضا در سطح استان حاصل شده است.

نجفی با اشاره به فعالیت 140 مرکز شبانه‌روزی در استان و حضور بیش از 24 هزار دانش‌آموز در این مدارس، گفت : با توجه به شرایط خاص مدارس شبانه‌روزی ، توجه به سلامت جسمی، روحی و روانی دانش‌آموزان بسیار مهم است و از اینکه امروز زمین چمن مصنوعی در مدرسه شبانه‌روزی تاسیس شده این خود اتفاق خوبی است .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر ایجاد زمینه نشاط و شادابی در مدرسه برای دانش‎آموزان خصوصا در مدارس شبانه‌روزی گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در این مدارس تمام وقتشان در مدرسه و دور از خانواده می‌گذرد لذا اوقات فراغت آنها باید به نحو مناسبی پر شود.

نجفی گفت: در نظر داریم در 140 مرکز شبانه‌روزی فارس به تناسب جنسیت خصوصا برای دانش‌آموزان پسر، تلاش کنیم زمین‌های چمن را نهادینه کنیم و برای دانش‌آموزان دختر نیز تجهیزات ورزشی مانند دوچرخه‌های ثابت فراهم کنیم .

او افزود: در این زمینه نیازمند کمک سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات دولتی، کمک نمایندگان فارس و وزارت آموزش‌و پرورش هستیم تا دانش آموزان ما در مراکز شبانه روزی از امکانات ورزشی بهره مند شوند .

نجفی سیاست آموزش‌وپرورش استان را توسعه فضاهای ورزشی دانست و گفت : امروز هفتمین زمین چمن را از مجموعه 18 چمن مصنوعی که در سال تحصیلی جاری درحال احداث در استان است به بهره برداری رساندیم .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوانیم شاهد افتتاح زمین چمن ، استخر شنا و مجموعه های ورزشی بیشتری باشیم چرا که برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان ، رشد و تربیت جسمی و بدنی آنها ، بسیار مهم است

زمین چمن مصنوعی فوتبال بیضا در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال در محل آموزشگاه شبانه‌روزی دکتر حسابی بیضاء احداث شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار