متولی قنات های همدان کیست؟

همدان (پانا) - مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری همدان با بیان این که شرکت آب منطقه ای مسئولیت قنات های استان را به عهده نمی گیرد شهرداری را فقط عهده دار رفع خطر قنات های متروک معرفی کرد .

کد مطلب: ۹۱۲۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
متولی قنات های همدان کیست؟

بیتا روحی گفت: قنات های همدان ظرفیت خوبی در تأمین آب شرب و کاهش خطرات سیلاب دارند.

روحی با اشاره اما به تغییر سبک زندگی در جوامع امروزی گفت: با این که کاربرد قنات ها در بخش کشاورزی کمتر شده است اما مالکان قنات ها اجازه استفاده از آن ها را به شهرداری نمی دهند.
او درخصوص ساخت و سازهایی که در حریم رودخانه یا روی قنات ها انجام می گیرد گفت: پیمان کاران موظف هستند در حین ساخت و ساز اگر به قنات برخوردند به شهرداری اطلاع دهند چرا که در غیر این صورت تمام عواقب و خطرات احتمالی به عهده پیمان کار خواهد بود.

او در ادامه تصریح کرد: پیمان کاران هزینه راهکارهایی که شهرداری برای رفع این مشکل ارائه می کند را تقبل نمی کنند و حاضر به همکاری با شهرداری نمی شوند .

همدان، شهری با 65 کیلومتر رودخانه

مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری همدان خاطرنشان کرد: از 5 رودخانه همدان که مجموعاً 65 کیلومتر هستند، 44کیلومتر سرپوشیده است و 20 کیلومتر از آن ظرفیت گذردهی سیلاب های 50 ساله را ندارد.
روحی با اشاره به این که شرکت آب منطقه ای اکنون باید مطالعات خود را درخصوص پهنه بندی سیلاب انجام دهد گفت: از جمله اصلی ترین مشکلات، وجود خطوط تأسیساتی در رودخانه ها و همچنین ایجاد تقاطع بین رود و معابر اصلی شهر است که در مواقع بحران، خطرات زیادی را در پی خواهد داشت و باید برای مسیرهایی که با رود تقاطع دارند مسیر جایگزین در نظر گرفته شود.

او از احداث سیل بند شرقی در خیابان مطهری خبر داد و اظهار کرد: این پروژه با اعتبار 13 میلیارد تومان در حال اجرا است.
روحی افزود:به دلیل مسائل امنیتی و روانی موافقت های لازم جهت اجرای مانورهای مختلف به ماداده نمی شود.

رضوانه شعبانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار