فرماندار تبریز: نیازمند انقلاب در نگرش به موضوع ازدواج جوانان هستیم

۲۵ درصد جمعیت کشور درگیر آسیب های اجتماعی اعتیاد هستند

تبریز (پانا) - فرماندار تبریز بر تغییر نگرش خانواده ها به ازدواج جوانان و شکستن برخی عرف های نادرست تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۱۰۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار تبریز: نیازمند انقلاب در نگرش به موضوع ازدواج جوانان هستیم

بهروز مهدوی در نشست هم اندیشی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با کارشناسان و فعالین و سازمان های مردم نهاد زنان آذربایجان شرقی در سالن جلسات استانداری بیان کرد: متاسفانه ما در رابطه با برنامه های حوزه جوانان به ویژه ازدواج و طلاق شاخص های استانداردی نداریم و به طور دقیق نمی دانیم که در این رابطه باید خود را باکدام کشورها مقایسه کنیم تا بتوانیم به افق مشخصی برسیم.

وی ادامه داد: در موضوع ازدواج و طلاق در بخش افکار عمومی نیازمند فرهنگ سازی هستیم تا سطح انتظارات والدینی که دختر و پسر دم بخت دارند را تغییر دهیم.

فرماندار تبریز افزود: سطح فکر اغلب خانواده ها نسبت به گذشته در رابطه با ازداواج با توجه به وضع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه تغییر نیافته است و باید کاری کنیم که برخی عرف های نابجا که از گذشته مرسوم هستند را تغییر دهیم و مردم را به سمت ازدواج های آسان که مورد تاکید دین اسلام نیز هست هدایت کنیم.

مهدوی گفت: در استان آذربایجان شرقی هر سه ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود که در تبریز هم این آمار 7 به 2 است یعنی از 7 ازدواج در تبریز 2 ازدواج به طلاق منجر می شود که نسبت به میانگین کشوری تاحدودی بهتر است.

وی با بیان این که بیش از 70درصد آسیب های اجتماعی در حوزه اعتیاد است، گفت: در ایام نوروز 800 نفر معتاد متجاهر در استان به کمپ های ترک اعتیاد فرستادیم که این نشان دهنده این است که در این حوزه آسیب پذیر هستیم.

فرماندار تبریز افزود: 5 میلیون نفر در کشور معتاد هستند که اگر به طور متوسط هر خانوده را 3 نفر بگیریم یعنی 20 میلیون نفر و در واقع 25 درصد جمعیت کشور درگیر آسیب های اجتماعی اعتیاد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار