کمک 15 میلیون تومانی دانش‌آموزان مدرسه نرگس منطقه یک تهران به افراد بی‌بضاعت

کمک‌های دبیرستان نرگس نه از پدر و مادران دانش‌آموزان بلکه حاصل تلاش دانش‌آموزان در بازارچه‌های خیریه است

تهران (پانا) - نام دبیرستان دخترانه نرگس با انجام کارهای خیر گره خورده و دانش‌آموزانش همراه با آموزش دروس برای اصول و ارزش‌های انسانی تربیت می‌شوند.

کد مطلب: ۹۰۱۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کمک 15 میلیون تومانی دانش‌آموزان مدرسه نرگس منطقه یک تهران به افراد بی‌بضاعت

کمک‌های دبیرستان نرگس نه از پدر و مادران دانش‌آموزان بلکه حاصل تلاش دانش‌آموزان در بازارچه‌های خیریه است. حاصل دستر‌نج‌ خود آنها تبدیل می‌شود به پولی برای آزاد کردن زندانیان مالی، برای ساختن مدرسه در مناطق محروم و... در این مدرسه حتی فعالیت‌هایی شبیه به فعالیت‌های قرآنی که در اغلب مدارس انجام می‌شود هم خارج از روزمرگی و با خلاقیت بیشتری دنبال می‌شوند.

فخرالزمان نیکنام، مدیر مدرسه به پانا گفت: «دانش‌آموزانم امسال بازارچه‌ای برگزار کردند و حدود ۱۵ میلیون تومان از کار خودشان پول جمع‌آوری شد با این مقدار پول آذوغه‌ای تهیه کردیم تا این مواد غذایی روز گذشته، شنبه، به دست خود دانش‌آموزان بین افراد بی بضاعت توزیع شد.»

او افزود: «ما در مدرسه نرگس بازارچه خیریه برپا کردیم و هزینه به دست آمده از این بازارچه را خارج از مدرسه صرف می‌کنیم. اخیرا با فروش دست‌سازه یا غذاهای دانش‌آموزانمان در این بازارچه ۲۱ زندانی را که مرتکب جرایم غیرعمد شده بودند آزاد و هزینه آن را در این راه صرف کردیم.»

به زودی مدرسه 6 کلاسه در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود

نیکنام گفت: «با حمایت و کمک مدیر آموزش و پرورش منطقه یک قدم در کار مدرسه‌سازی برداشتم و در ساخت مدرسه در استان سیستان و بلوچستان وارد شدم. به‌زودی یک مدرسه با شش کلاس در روستای نصرت‌آباد استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی خواهد شد.»

مدیر مدرسه نرگس گفت: «قصد داریم برای این موضوع از حمایت خیرین مدرسه‌ساز استفاده کنیم تا بتوان اعتبار خوبی را برای این موضوع درنظر بگیریم‌. از اواخر تیر سال ۹۸ ساخت این مدرسه را آغاز می‌کنیم و بچه‌ها در مدرسه نرگس ۲ در مهر امسال تحصیل خواهند کرد.»

مریم احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار