روایت یک مدیر از روند بازگشایی مدرسه‌اش؛ در بدو ورود مدرسه نرگس، دستگاه ضدعفونی‌کننده نصب کردیم

تهران (پانا) - نام دبیرستان دخترانه نرگس در منطقه یک تهران با انجام کارهای خیر گره خورده و دانش‌آموزانش همراه با آموزش دروس برای اصول و ارزش‌های انسانی تربیت می‌شوند. در زمان بحران کرونا که مدارس از 27 اردیبهشت برای رفع اشکال دانش‌آموزان بازگشایی شده‌اند، به سراغ مدرسه نرگس رفتیم؛ درب این مدرسه برای رفع اشکال دانش‌آموزانش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
روایت یک مدیر از روند بازگشایی مدرسه‌اش؛ در بدو ورود مدرسه نرگس، دستگاه ضدعفونی‌کننده نصب کردیم

کمک‌های دبیرستان نرگس در منطقه یک تهران نه از پدر و مادران دانش‌آموزان بلکه حاصل تلاش دانش‌آموزان در بازارچه‌های خیریه است. حاصل دستر‌نج‌ خود آنها تبدیل می‌شود به پولی برای آزاد کردن زندانیان مالی، برای ساختن مدرسه در مناطق محروم و... در این مدرسه حتی فعالیت‌هایی شبیه به فعالیت‌های قرآنی که در اغلب مدارس انجام می‌شود هم خارج از روزمرگی و با خلاقیت بیشتری دنبال می‌شوند.

مدرسه نرگس در منطقه یک شهر تهران با کمک دانش‌آموزان زندانی آزاد کرده، به زلزله‌زدگان کمک می‌کند و اکنون وارد مدرسه‌سازی در مناطق محروم شده است. مدیر این مدرسه از افتتاح مدرسه 3 کلاسه در سیستان و بلوچستان به‌نام شهیدحاج قاسم سلیمانی نیز خبر داد.

فخرالزمان نیکنام مدیر مدرسه دخترانه نرگس، با 17 سال سابقه که 8 سال این تجربه در مدرسه نرگس است، دانش‌آموز همین مدرسه بوده است. نیکنام کار خود را از روستایی در رودبار قصران آغاز کرد. پیش از رسیدن به مدرسه دوران کودکی‌اش، در زمان مدیریت او برای اولین بار یک مدرسه روستایی هوشمند شد. مدیریت وی و البته کمک همراهانش در مدرسه است که دانش‌آموزان را به کمک کردن تشویق می‌کند.

وی در گفت‌وگو با پانا درباره روند حضور دانش‌آموزان در مدرسه با توجه به شیوع کرونا گفت: «از 2 اسفند که به ما اعلام کردند مدارس تعطیل است ما تدریس را آغاز کردیم و معلمان از طرق واتس‌آپ طبق برنامه‌ای که به آنان اعلام کرده بودیم، در دو دوره ابتدایی و متوسطه آموزش‌های خود را آغاز کردند که این موضوع باعث شد دانش‌آموزان خود را با درس‌هایشان تطبیق دهند و از موردی عقب نمانند.»

با راه‌اندازی شبکه شاد ما جز معدود مدارسی بودیم که این شبکه برای معلمان و دانش‌آموزانمان نصب شد

وی ادامه داد: «با راه‌اندازی شبکه شاد ما جز معدود مدارسی بودیم که این شبکه را برای معلمان و دانش‌آموزانمان راه‌اندازی و نصب کردیم البته مواردی در این شبکه وجود داشت که قطعا به مرور زمان حل می‌شود اما این اهمیت دارد که اکنون تمام دانش‌آموزان مدرسه نرگس به این شبکه متصل هستند.»

به گفته معاون آموزشی این مدرسه، یک جشنواره خیرساز برای بچه‌های بی‌بضاعت در مناطق و دورافتاده برگزار شد که در ماه مبارک رمضان امسال، با کمک اولیا 50 بسته با کیفیت برای این بچه‌ها آماده کردیم و این بسته‌ها در هفته جاری توزیع می‌شود.

ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان، راه‌اندازی بازارچه خیریه و آزادسازی زندانی‌ها نیز از کمک‌های اولیای این مدرسه است که باعث شده تا مدرسه نرگس در منطقه یک تهران زبانزد مدارس دیگر باشد به طوری که بسیاری از اولیا با شنیدن این موارد خواهان ثبت‌نام فرزندان خود در این مدرسه هستند.

مدیر مدرسه دولتی نرگس درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه‌اش گفت: «یکی از دستگاه‌هایی که در وزارت آموزش و پرورش نیز وجود دارد را ما در مدرسه‌مان نصب کردیم تا ضمن ضدعفونی دانش‌آموزان، معلمان و اولیا به هنگام ورود و خروج، از طریق تب‌سنج، تب افراد گرفته شود.»

به گفته وی همکاران و کادر اجرایی مدرسه نیز همه با ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده وارد کلاس‌ها می‌شوند.

نیکنام در ادامه گفت‌وگوی خود از وجود یک تیم خوب در مدرسه و در کنار خود خبر داد که همه از جان خود مایه گذاشته تا بتوانند آموزش را به بهترین نحو به دانش‌آموزان ارائه کنند.

این روزها نگران نیستیم چون مدرسه و تمام همکاران آمادگی مقابله با این ویروس را دارد

مدیر این مدرسه با بیان اینکه در 4 سال گذشته در بحث آنفلونزا ما سعی کردیم بسته‌های مواد ضدعفونی‌کننده را در مدرسه‌مان نصب کنیم، تاکید کرد که این روزها نگران نیستیم چون مدرسه و تمام همکاران آمادگی مقابله با این ویروس را دارد.

نیکنام همچنین در ادامه از حضور 10 درصدی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه خبر داد که در روزهای بازگشایی مدارس برای رفع اشکال به مدرسه نرگس آمدند.

در مدرسه نرگس فردیت نداریم، میز ما گرد است و همه در یک رده فعالیت دارند

وی در ادامه صحبت‌های خود از تشکیل 4 جلسه شورای مدرسه برای هماهنگی فعالیت‌ها خبر داد. نیکنام به تدریس 80 درصدی محتوای دروس تا اسفند سال گذشته اشاره و بر وجود یک تیم حاذق در مدرسه نرگس تاکید کرد. وی گفت: «در مدرسه نرگس فردیت نداریم، میز ما گرد است و همه در یک رده فعالیت دارند؛ از کادر اجرایی گرفته تا سرایدار من را در کارها همراهی می‌کنند. ما در روز معلم سعی کردیم با توجه به شرایط کرونا، هدیه روز معلم را به درب منازل معلمان بفرستیم تا بتوانیم از زحمت‌‌هایشان تشکر کنیم.»

مدرسه هوشمند دخترانه نرگس در سه مقطع پیش دبستانی با 40 دانش‌آموز، ابتدایی 300 دانش‌آموز و متوسطه اول نیز با 300 دانش‌آموز در منطقه یک شهر تهران فعالیت می‌کند، این مدرسه دولتی 45 کادر آموزشی دارد که به صورت هوشمند حضور و غیاب دانش‌آموزان را انجام می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار