ضرغامی در جمع راهپیمایان سمنانی:

کلید حل مشکلات مردم، بازگشت به ارزش های سال 57 است

سمنان (پانا) - رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: کلید حل مشکلات در کشور، بازگشت به ارزش های سال 57 است و با اتکا به توانمندی های داخلی می توان دغدغه های موجود در کشور را از بین برد.

کد مطلب: ۸۹۳۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کلید حل مشکلات مردم، بازگشت به ارزش های سال 57 است

سید عزت الله ضرغامی روز دوشنبه در آیین اجتماع پرشور مردم سمنان در راهپیمایی 22 بهمن در میدان امام(ره) این شهر، افزود: باید از دشمنان قسم خورده ایران اسلامی قطع امید کرد و در دوران رئیس جمهوری اوباما، بندهای توافقنامه هسته ای به نفع ایران اجرا نمی شد و اکنون هم ترامپ برجام را نقض کرده است.

وی با بیان اینکه ایران با 15 کشور همسایه است و از این ظرفیت در شرایط تحریم برای رفع مشکلات کشور می توان بهره برد، خاطرنشان کرد: مردم ایران با وجود مشکلات فراوان در صحنه های حساس حضور دارند و این دینداری و انقلابی گری آحاد جامعه قابل ستایش است.

ضرغامی با اشاره به اینکه کلید حل مشکلات مردم در این شرایط بازگشت به ارزش های سال 57 و اتکا با توانمندی مردم و قطع امید از دشمنان است، بیان کرد: در این شرایط با مردم با صداقت صحبت شود و اگر لازم است از مردم عذرخواهی کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه استان سمنان همواره پیشگام در انقلاب اسلامی بوده است، گفت: مردم این استان در طول 40 سال افتخار آفرین بودند.

نقطه مقابل سازش، سرشکستگی است

ضرغامی با بیان اینکه در طول ماه های گذشته ادعاهای زیادی کردند که ایرانی ها 40 سالگی انقلاب را نخواهند دید، افزود: در مقابل سازش، سرشکستگی وجود دارد و ذلت را برای مردم به ارمغان می آورد و آنها نمی دانند بین انقلاب و ایرانی فاصله ای نیست و انقلاب برای مردم است و آن را جدا از خود نمی دانند.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت استقامت و پایداری ملت ایران در دنیا معادلات جهانی تغییر کرده است، بیان کرد: بلوک غرب و شرق در گذشته بود که یک طرف آن آمریکا و اروپای غربی و طرف دیگر نیز شوروی و اروپای شرقی حضور داشتند و دنیا را تقسیم کرده بودند ولیکن امروز بدون تردید بلوک بندی تغییر کرده است؛ یک دنیا دنیای استکبار به رهبری آمریکای جهان خوار و یک طرف دیگر نیز مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی قرار دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه رهبری استکبارجهانی، رهبری سخت است که با خرج کردن پول به دنبال ظلم هستند، گفت: رهبری جمهوری اسلامی از جنس نرم است با دل ها و مغزها کار دارد بلوک بندی است که پایانش برای دنیای مقاومت می باشد.

وی با اشاره به بیانات رهبری درخصوص اینکه سختی سازش به مراتب سخت تر و پیچیده تر از بعضی مرارت های مقاومت است، بیان کرد: مقاومت سختی دارد اما شیرینی آن عزتمندی و سربلندی در مقابل استکبار است.

پشتیبانی از انقلاب، بزرگ‌ترین جهاد است

ضرغامی با بیان اینکه پشتیبانی از انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین مبارزه و جهاد در راه خدا است، لذا باید قدردان این حضور چشم‌گیر مردم در جای‌جای ایران اسلامی باشیم، گفت: مردم نظام اسلامی را متعلق به خود می‌دانند، لذا اگر مشکلات و گلایه‌ای نیز از برخی مسائل وجود دارد، این امر را به انقلاب مرتبط نمی‌دانند و باوجود برخی گله‌ها همواره از نظام حمایت می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب سبب می‌شود تا نظام اسلامی گردنه‌ها را با سلامت عبور کند، ابراز کرد: حضور مردم در حمایت از انقلاب و نظام که به‌مثابه جهاد است، می‌بایست موردتقدیر مسئولان قرار گیرد و این تقدیر می‌تواند ارتقاء خدمت‌رسانی به آنان باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مردم ولی‌نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند؛ چراکه همین مردم برای انقلاب اسلامی فداکاری کرده و خون داده‌اند؛ پس باید گفت گلایه‌ها سبب نمی‌شود تا مردم از حضور در عرصه‌هایی مانند ۲۲ بهمن پشیمان شوند و حتی آنانی که روزهای قبل در صف گلایه کنندگان بودند، امروز همه‌چیز را کنار گذاشته و در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند تا اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان دهند و بگویند این مردم پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

ضرغامی با بیان اینکه همه مسئولان در جناح های مختلف به کمک ملت توانسته اتقلاب را جلو ببرند، گفت: بعضی مدیران می آیند و دستاوردهای مدیران قبلی را زیرسوال می برند، نباید آنها را زیر سوال برد باید همه با هم باشیم و از مشکلات گذشته درس بگیریم و کارهای قبلی را به نتیجه برسانیم به جای مچگیری؛ آسیب ها را برطرف کنیم.

هیچ دلیلی برای کمبود و قاچاق گوشت نیست

وی با اشاره اینکه دولت برای خدمت به مردم سبد کالا بین مردم توزیع کرد، اظهار کرد: صف های طولانی تشکیل شد و صحنه های بدی بود این موارد را در تلویزیون نشان ندادیم به دولتمردان نشان دادیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر دولت قبلی اشکالاتی داشته اما در برخی قسمت ها پیشرفته تر بوده است، افزود: نرم افزارها و سیستم توزیع آماده است و لازم نیست مردم بیایند اینگونه در صف ها بیاستند و رزق و روزی خود را دریافت کنند.

وی با تاکید براینکه هیچ دلیلی برای کمبود و قاچاق گوشت نیست، گفت: مگر گوشت جنس کم حجمی است که بخواهند قاچاق کنند؟ مدیریت کنید و کارآمدتر باشید اگر می خواهید خدمت کنید اینگونه صف های طولانی تشکیل نشود.

مشکل ما با اینستکس، پالرمو و FATF حل نمی‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در این چهل سال فارغ از اینکه دولت در دست دموکرات‌ها بوده و یا جمهوری‌خواهان بر علیه جمهوری اسلامی تلاش کردند.

ضرغامی با بیان اینکه در زمان خود اوباما بسیاری از بندهای برجام زیرپا گذاشته شد، گفت: شاید هیچکس به‌اندازه ظریف که ناجوانمردی آمریکایی‌ها را از نزدیک درک کرده نتواند عمق دشمنی و بی‌اعتمادی به آمریکا را تحلیل و تشریح کند.

وی اضافه کرد: من معتقدم که مشکلات امروز مردم ما با "اینستکس"، fatf و "پالرمو" نیز حل نمی‌شود؛ لذا نباید به اروپایی‌ها اعتماد کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه 15 کشور در همسایگی ایران قرار دارند، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه، توجه بیشتر به ظرفیت‌های داخلی و با بهره‌گیری از ظرفیت استان‌های مرزی مشکلات خود را حل کنیم.

ضرغامی با بیان اینکه دشمنان ما منتظر یک روزنه و فرصت‌اند تا به ما ضربه بزنند بیان کرد: آنها به دنبال یک فرصت‌اند تا انتقام این چهل سال را بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمنان در منطقه دست به هرکاری زدند تا جمهوری اسلامی پیروز نشود، گفت: با وجود همه این تلاش‌ها، جمهوری اسلامی در منطقه پیروز شد.

رئیس پیشین سازمان صداوسیما با بیان اینکه دشمنان در مقطعی به دنبال ایجاد یک پایگاه همیشگی برای خود در کنار مرزهای ایران بودند، افزود: آنها می‌خواستند با اعلام استقلال اقلیم کردستان عراق، آنجا را به پایگاهی برای مبارزه با ایران تبدیل کنند، اما اقدامات هوشمندانه ایران و تلاش ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی حشدالشعبی آنهم بدون هیچگونه جنگ و خونریزی مانع از این کار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار