مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: ارتقای فرهنگ ترافیک با مشارکت نظام تعلیم و تربیت میسر می‌شود

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، همکاری با راهنمایی و رانندگی را به منظور ارائه خدمات در زمینه‌ی آموزش فرهنگ ترافیک، ضروری دانست و افزود: ارتقای فرهنگ ترافیک با مشارکت نظام تعلیم و تربیت میسر می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۸۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: ارتقای فرهنگ ترافیک با مشارکت نظام تعلیم و تربیت میسر می‌شود

مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک با راهنمایی و رانندگی که در دفتر مدیرکل برگزار شد، گفت: ارائه خدمات، همکاری و مشارکت در زمینه‌ی آموزش فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و کارکنان در چارچوب قوانین و مقررات مرتبط با آموزش و پرورش صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در راستای اجرای برنامه‌ی ارتقای فرهنگ ترافیک با رعایت کلیه ضوابط و مقررات قانونی مرتبط، تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و پلیس راهنمایی و رانندگی استان منعقد می‌گردد.

مجید یزدان‌پناه با اشاره به اینکه نهادینه کردن قانون‌مندی در میان کاربران ترافیکی امری ضروری است، گفت: نظام تعلیم و تربیت می‌تواند همکاری و تعامل سازنده‌ای با مجموعه‌ی پلیس راهنمایی و رانندگی استان داشته باشد و در جهت فرهنگ‌سازی صحیح ترافیک، گام‌های اساسی و ﻣﺅثری بردارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در خصوص اعزام دانش‌آموزان به همایش‌های ترافیکی به‌ویژه در هفته ناجا و آماده‌باش همیاران پلیس در بازگشایی مدارس و طرح نوروزی، همکاری لازم را با پلیس راهور داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بر آگاه‌سازی دانش‌آموزان و اولیا در خصوص فرهنگ ترافیک ﺗﺄکید کرد و افزود: نظام تعلیم و تربیت می‌تواند طی هماهنگی با پلیس راهور در خصوص آگاه‌سازی دانش‌آموزان، اولیا، فرهنگیان و رانندگان سرویس مدارس نسبت به نصب بنر و پلاکاردهای آموزش فرهنگ ترافیک در ورودی مدارس اقدام کند و در فضای مجازی، پیام‌های ترافیکی برای جامعه‌ی هدف ارسال کند.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: با توجه به حساسیت سرویس مدارس، آموزش و پرورش مدیران مدارس را موظف کرده تا ضمن نظارت بر سرویس‌ها، مشخصات و شماره تماس رانندگان را جهت ارسال پیام‌های آموزش فرهنگ ترافیک به پلیس راهور ارسال کنند تا با سرعت بیشتری امور سامان یابد.

سپس، فضل‌اله شیری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه بر لزوم تداوم همکاری و مشارکت آموزش و پرورش با پلیس راهور ﺗﺄکید کرد و افزود: نظام تعلیم و تربیت می‌تواند با ورود به بحث فرهنگ‌سازی ترافیک، خدمات قابل توجهی به مجموعه‌ی راهنمایی و رانندگی و در نهایت، جامعه ارائه کند.

وی افزود: پلیس راهور می‌تواند برای دانش‌آموزان و فرهنگیان متقاضی و علاقه‌مند به همراهی و همکاری با آنها، با رعایت شرایط و ضوابط جاری، اقدام به صدور کارت همیار پلیس، پلیس‌یار جوان و پلیس‌یار جوان افتخاری نماید.

فضل‌اله شیری گفت: با توجه به نیاز اقشار مختلف جامعه در راستای ارتقای فرهنگ عمومی رانندگی، هر زمان که آموزش و پرورش متقاضی آموزش کارکنان به‌ویژه رانندگان سازمانی باشد، پلیس راهور نسبت به اعزام کارشناس مجرب اقدام می‌کند.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک جهت ارتقای فرهنگ ترافیک، میان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه، امضا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار