بازی‌های فکری مانع شکل‌گیری یک نسل نشسته در آینده خواهد‌شد

شیراز(پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان این که بازی های فکری می تواند عمق یادگیری دانش آموزان را بالا ببرد، گفت: به طور کلی رویکرد آموزشی در دبستان و پیش دبستانی باید به صورت بازی انجام شود.

کد مطلب: ۸۸۸۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بازی‌های فکری مانع شکل‌گیری یک نسل نشسته در آینده خواهد‌شد

علی‌عسکر جمشیدی در حاشیه بازدید از مرحله استانی مسابقات بازی های فکری المپیاد رویش فارس در گفت‌وگو با پانا، اظهار داشت: بازی‌های فکری که در این مسابقات شاهد آن هستیم می تواند در روند یادگیری، یاددهی و ماندگاری یادگیریهای دانش‌آموزان کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده 100 کلاس به اتاق بازی در مدارس ابتدایی تخصیص داده می شود، تصریح کرد: این کلاس ها از 100 مدرسه انتخاب شده است، که صرفا در این کلاس ها آموزش با بحث بازی و خلاقیت صورت می گیرد که امیدواریم در آینده آموزش تنها در اتاقهای بازی صورت گیرد.

وی با بیان این که بازی‌های فکری و خلاقیتی که می تواند دانش آموزان را به تفکر و خلاقیت و فعالیتهای بدنی وادار کند، باید در مسیر آموزش قرار گیرد، تاکید کرد: در غیر اینصورت در آینده با یک نسل نشسته و بی تحرک مواجه خواهیم بود، چرا که تمام بازیها و سرگرمیهای آنان در فضای مجازی است.

به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس بازیهایی که در مسابقات بازیهای فکری به کار گرفته شده است، می تواند به خوبی فکر، خلاقیت و تمرکز دانش آموزان را تقویت کند و آنها را به تحرک و کار گروهی تشویق نماید، و این هدفی است که باید در آموزش ابتدایی به دنبال آن بود.

جمشیدی در خصوص این که بازی‌های فکری با کنار هم قرار دادن خانواده‌ها و بچه‌ها، یک فرصت تعامل سازنده میان آن ها ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: این فرصت برای خانواده هایی ایجاد می‌شود که شاید در حالت عادی نتوانند به راحتی با فرزندان خود صحبت نمایند، اما از طریق انجام بازی‌های فکری به خوبی می توانند رفتارهای فرزند خود را از نظر روحی و روانی و میزان شرکت پذیری در کار های گروهی را رصد نمایند.

وی همچنین با بیان این که در بحث آموزش دانش‌آموزان نمی توان از زور و اجبار استفاده نمود، بیان داشت: این بازی‌های فکری باعث می شود، آموزش به دانش‌آموزان به صورت غیر مستقیم انجام شود و آنها با علاقه بیشتری آموزش‌ها را فرا گیرند، و این امر موجب تقویت صبر و سعه‌صدر در دانش‌آموزان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار