در گفت‌وگو با پانا

فرهاد هراتی از اجرای کُرال آلبوم «فصل سکوت» خود می‌گوید

تهران (پانا) - فرهاد هراتی کنسرت «فصل سکوت» خود را ارائه‌ای متفاوت از این آلبوم موسیقی با همراهی گروه کر توصیف کرد.

کد مطلب: ۸۸۳۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
فرهاد هراتی از اجرای کُرال آلبوم «فصل سکوت» خود می‌گوید

فرهاد هراتی آهنگساز و رهبر گروه کر نامیرا که طی روزهای آتی کنسرتی از آلبوم «فصل سکوت» خود را در تالار وحدت به صحنه خواهد برد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره این اجرا گفت: اولین بار کنسرت- تئاتر فصل سکوت را در فرهنگسرای نیاوران به صحنه بردیم و چند ماه بعد در اردیبهشت امسال آلبوم موسیقی «فصل سکوت» رونمایی شد. بعد از رونمایی، در کافه گالری نیاوران، فضای باز هتل استقلال و در شهر رشت اجراهایی از این کار به صحنه رفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای پیشین «فصل سکوت» مورد استقبال مخاطبان واقع شد، تصمیم گرفتم امسال در قالب جدیدی کار را به صحنه ببرم که اینبار با همراهی گروه کر نامیرا خواهد بود. اجرای تالار وحدت شامل سولوی پیانو و گروه کر خواهد بود و من برخلاف اجراهای پیشین که به عنوان رهبر ارکستر و گروه کر روی صحنه حضور داشتم، در این برنامه رسیتال پیانو اجرا خواهم کرد.

فیلم «زمین مقدس» در مراحل پایانی ساخت

رهبر گروه کر نامیرا از حضور فرید حامدی به عنوان کارگردان هنری در این اجرا خبر داد و گفت: طراحی صحنه، امور گرافیکی و ساخت ویدئو آرت کنسرت برعهده ایشان بوده است.

وی افزود: وحید حامدی در حال حاضر مشغول ساخت فیلمی مربوط به آلبوم «زمین مقدس» است. این پروژه زیست‌محیطی که در سال 95 با یک گروه کر 150 نفری با همکاری دو گروه کر «نامیرا» به رهبری «فرهاد هراتی» و گروه کر «فیلارمونیک ایران» به رهبری «علیرضا شفقی نژاد» و در حضور خانم ابتکار اجرا شد. این فیلم، که مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند، بعد از تولید در جشنواره‌های فیلم کوتاه شرکت خواهد کرد و آلبوم موسیقی و تصویری آن هم به زودی رونمایی و منتشر خواهد شد.

وی افزود: در گروه کر نامیرا علاوه بر گروه کر بزرگسالان، یک گروه کر برای کودکان و نوجوانان داریم که امسال عده‌ای از اعضای گروه کودک و نوجوان که بعد از طی مراحل آموزشی وارد گروه بزرگسال شده‌اند در این اجرا روی صحنه حضور دارند.

کنسرت «فصل سکوت» به نوازندگی پیانو فرهاد هراتی و همراهی گروه کُر «نامیرا» ساعت ۲۱:۳۰ روز یکشنبه ۲۳ دی ماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

هراتی در شناسنامه آلبوم «فصل سکوت» در سخنی با مخاطبان خود چنین نوشت: «سکوت آدمی، آمیخته ای از سرفصل های رنگین زندگی است. ورق هایی آغشته به ناکامی‌ها و کامیابی‌ها. کتابی قطور از شکست‌ها و پیروزی‌ها. عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین دریافت‌های ما از جهان هستی. ما همواره در سکوت بزرگ می‌شویم و سکوت ما روز به روز بزرگ‌تر. فصل سکوت روایتگر مسیر تبدیل سکوت به فریاد است و تصمیم برای دستیابی به نهراسیدن و حرف زدن و باور آنکه من هنوز زنده ام و امیدوار.»

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار