در گفت‌و‌گو با پانا

حسین قناعت: دنیای پاک و بی‌آلایشی کودکان مرا شیفته خود کرده است

درحال انتخاب بازیگران و عوامل سریال «شش قهرمان و نصفی» هستیم

تهران (پانا) - حسین قناعت کارگردان فیلم «دزد و پری» معتقد است، فیلم های محدودی در ژانر کودک و نوجوان ساخته می‌شود و اگر کارگردانانی چون او نیز به سراغ ژانرهای دگر بروند تولید این گونه سینمایی به صفر می رسد.

کد مطلب: ۸۸۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
حسین قناعت: دنیای  پاک و بی‌آلایشی کودکان مرا  شیفته خود کرده است

فیلم سینمایی «دزد و پری 2» به نویسندگی و کارگردانی حسین قناعت و تهیه‌کنندگی بهروز مفید از چهارشنبه (پنجم دی ماه) در گروه سینمایی «ایران» و به جای فیلم «بی‌نامی» روی پرده نقره‌ای رفت.
«دزد و پری» در تابستان سال 95 به نمایش عمومی درآمد. این فیلم در گیشه نیز با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.
حسین قناعت کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا درباره فیلم «دزد و پری 2» گفت: این فیلم به تهیه‌کنندگی بهروز مفید روایتگر ماجراهای عجیب یک پدر است که به نوعی خود را دانشمند فرض می‌کند. او مدعی است که قرص‌هایی برای رشد و فعالیت سریع کودکان اختراع کرده است و اتفاقاتی برای او در ادمه می‌افتد.

وی ادامه داد: داستان این فیلم از جایی آغاز می‌شود که دو دزد بچه‌هایی را می‌ربایند و این قرص‌های معجزه‌گر باعت ایجاد اتفاقاتی جذاب و بامزه در فیلم می‌شوند.

«دزد و پری 2» برای تمام سنین مناسب است
قناعت افزود: موضوع قسمت دوم این فیلم با قسمت اول متفاوت است؛ اما همان حال و هوای طنز و ریتم تند را دنبال می‌کند. «دزد و پری 2» بسیار شاد و مفرح‌تر از قسمت قبلی است و مانند قسمت قبلی از موسیقی و آواز هم در آن استفاده شده است.
این کارگردان ادامه داد: مخاطب اصلی این فیلم که کودکان هستند بسیار بیشتر از سنشان می‌فهمند، چند روز پیش یکی از دوستانم حرف جالبی من زد. می‌گفت حتی نوزادانی که امروزه به دنیا می‌آیند به خاطر فضا و امکاناتی که در اختیارشان قرار می گیرد انگار کلاس پنجم ابتدایی هستند.
قناعت با اشاره به اینکه فیلم «دزد و پری 2» برای تمام سنین مناسب است توضیح داد: این فیلم به خاطر فضای جالبی که دارد برای تمام سنین مناسب است و می‌توان گفت که یک فیلم خانواگی است؛ به طوری که والدین هم از دیدن آن لذت خواهند برد و برایشان جذاب خواهد بود.
این کارگردان فیلم کودک با اشاره به تغییراتی که قسمت دوم فیلم «دزد و پری» نسبت به قسمت یک کرده است تصریح کرد: موضوع این فیلم بسیار متفاومت است اما بسیاری از بازیگرانی که در قسمت اول «دزد و پری» بازی کرده اند مانند یاس نوروزی، پارسیا شکوری در این قسمت نیز حضور دارند؛ این بازیگران در سریال جدیدی که درحال ساخت آن هستم با نام «شش قهرمان و نصفی» نیز حضور دارند.

پیش تولید سریال «شش قهرمان و نصفی»
قناعت با اشاره به جدیدترین فعالیتی که اکنون انجام می دهد گفت: در حال ساخت پیش تولید سریال «شش قهرمان و نصفی» که 15 قسمت دارد برای تلویزیون هستم، این مجموعه هم فضای طنز و اکشن و هم حال و هوای «قهرمانان کوچک» را دارد. از سویی این بار علاوه بر تکواندو، پارکورکار هم داریم.
وی افزود: نویسندگی و کارگردانی این مجموعه بر عهده خودم و تهیه‌کنندگی آن را پرویز امیری بر عهده دارد و اکنون درگیر انتخاب بازیگران و عوامل هستم.
قناعت با اشاره به لوکیشن تصویربرداری سریال «شش قهرمان و نصفی» ادامه داد: حدود 15 درصد از لوکیشن‌های این مجموعه در تهران و بقیه آن در شمال شهرستان های آمل و سرخ‌رود تصویربرداری خواهد شد.

به دنبال جشنواره نیستم
این کارگردان با اشاره به علاقه ای که برای ساخت فیلم کودک دارد توضیح داد: هرچند که سینمای کودک در کشور ما همواره با مشکلات متعددی دست به گریبان است اما من فضای سینمای کودک را بشدت دوست دارم و با روحیه ام همخوانی دارد؛ دنیای کودکان دنیای بسیار ساده، پاک و بی آلایشی است که مرا به‌شدت شیفته خود کرده است و آرامش خاصی را در زندگی‌ام به وجود می‌آورد؛ به همین دلیل با تمام سختی‌ها و مصائبی که در این ژانر وجود دارد مایل هستم همچنان برای کودکان کار کنم.
وی با اشاره به سینمای بزرگسال و دلیل شرکت نکردن در جشنواره فجر گفت: آدمی نیستم که به دنبال جشنواره باشم، سینمای کودک را می‌شناسم و ترجیح می‌دهم در همین حوزه فعالیت کنم زیرا در طول سال تعداد بسیار کمی فیلم کودک ساخته می‌شود، اگر من یا دیگر کارگردان‌های کودک هم آن را رها کنند تولیدات سینمای کودک به صفر می رسد و از بین می‌رود.
این کارگردان با اشاره به سختی های مراحل تولید فیلم گفت: این اولین فیلمی بود که هیچ سختی در پشت صحنه متحمل نشدم زیرا یک تیم بسیار همراه داشتم و کار کردن با بچه ها برایم لذت‌بخش بود و هرگز از این کار خسته نمی شوم.
وی ادامه داد: از خانواده‌ها می‌خواهم که با کودکانشان به دیدن این فیلم بیایند. دیدن لبخندی که به خاطر فیلم من روی لب‌های مردم می‌آید آن هم در اوضاع کنونی کشور بسیار لذت‌بخش است.

درباره «دزد و پری ۲»
یادآور می شود: امیرحسین صدیق، ارژنگ امیرفضلی، شقایق فراهانی، بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، افشین سنگ چاپ، مرتضی زارع، همراه با هنرمندان خردسال: یاس نوروزی، پارسیا شکوری‌فر، عرفان برزین، بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند.
پخش «دزد و پری ۲» برعهده موسسه رسانه فیلمسازان با مدیریت حبیب اسماعیلی قرار دارد. دیگر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: احمد احمدی، مدیر صدابرداری و صداگذار: احمد صالحی، تدوین: پریسا پروین نیا، طراح صحنه و لباس: شیرین بوریایی، طراح گریم: بابک شعاعی، آهنگساز: آرش بادپا، مدیر تولید: هاشم علی اکبری، عکاس: داود طهماسبی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: آرش حسن پور، جلوه های بصری: وحید ابراهیمی، منشی صحنه: مونا احدی، مدیر تدارکات: سیدمسعود مهدوی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار