رویکرد آموزش و پرورش فعالیت های گروهی است/ نقش سازمان دانش آموزی در فعالیت های تربیتی گروهی غیر قابل انکار است

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جمع کارکنان سازمان دانش آموزی گفت: متاسفانه زندگی های امروز مهارت آموزی و نقش پذیری را از کودکان سلب کرده و نقش نهاد های تربیتی در رفع این معضل بسیار حیاتی است.

کد مطلب: ۸۷۷۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد آموزش و پرورش فعالیت های گروهی است/ نقش سازمان دانش آموزی در فعالیت های تربیتی گروهی غیر قابل انکار است

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، محمد کیخا در حاشیه ی اردوی مهارتی آموزشی یاورمربیان پیشتاز فعال که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید مطهری زاهدان برگزار شد در دیدار با کارکنان سازمان دانش آموزی اظهار کرد: زندگی های قدیم نقش پذیری های زیادی حتی برای کودکان خردسال داشت و این گونه اقدامات در تربیت آنان بسیار موثر بود.

وی افزود: اما متاسفانه زندگی های آپارتمانی امروز فرصت تجربه های مختلف را از کودکان گرفته است به گونه ای که بسیاری از کودکان به دلیل شرایط خاصی که قبل از ورود به مدرسه دارند نشاط و پویایی لازم را ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل خاطر نشان کرد: به همین سبب فعالیت های گروهی، نقش آفرینی و مهارت آموزی به عنوان رویکرد های اصلی حوزه های پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

کیخا تصریح کرد: حوزه ی تربیت آن قدر ارزش و جایگاه دارد که هرچه هم در این مقوله تلاش کنیم باز هم جای کار دارد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های تربیتی و متعدد سازمان دانش آموزی در سال جاری بیان کرد: سازمان دانش آموزی بستر اصلی فعالیت های تربیتی و فرهنگی به صورت گروهی است و آموزش های مهارت اجتماعی که در این سازمان برای دانش آموزان برنامه ریزی و اجرایی می شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اینکه سازمان دانش آموزی فعالیت های تربیتی خود را برای دانش آموزان و مربیان ساماندهی می کند جای تقدیر دارد.

وی تاکید کرد: این که اردوهای مهارتی و آموزشی برای دانش آموزان یاور مربی که در نقش مربی آموزش سایر همکلاسی های خود را برعهده دارند ساماندهی شده کار بسیار ارزشمندی است .

گفتنی است اردوی مهارتی آموزشی یاورمربیان پیشتاز فعال شهر زاهدان در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید مطهری زاهدان برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار