معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

شاخص حکمرانی خوب و شهروند مطلوب، پایبندی و عمل به قانون اساسی است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در نشست اعضای شورای آموزش استان ،گفت: روز 12 آذر یکی از روزهای بزرگ تاریخ مدنی ما ایرانیان است.

کد مطلب: ۸۷۵۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
شاخص حکمرانی خوب و شهروند مطلوب،  پایبندی و عمل به قانون اساسی است

میررضا شفیع پور معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، در نشست اعضای شورای آموزش استان، گفت: اگر مرز تاریخ قدیم و مدرن ایران را نهضت مشروطه و یا به عبارت دیگر انقلاب مشروطه بدانیم، بدون تردید رخداد بزرگ تاریخ معاصر ایران ، تدوین قانون اساسی است.

وی افزود: این قانون در دو گام و در دو انقلاب مشروطه 1285 و انقلاب اسلامی 1357 ، خواسته های ملی و اسلامی ایرانیان را بیان داشته است.

شفیع پور با اشاره به اینکه قانون اساسی یک پیمان ملی و اجتماعی است ، تاکید کرد: قانون اساسی نقشه راهنما و تعیین مرز بندی های قانونی و مدنی یک کشور است و به همین خاطر، قلمرو مشروع قدرت بین حاکمان و مردم را مشخص کرده و وظایف متقابل دولت با ملت و ملت با دولت را بیان می کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عالی ترین قانون هر کشور قانون اساسی آن کشور است ، تصریح کرد: یکی از شاخص های تعیین کننده شهروند مطلوب، میزان آگاهی از قانون اساسی و عمل به آن است ، اما متأسفانه در گفتمان رسانه ای و محاوراتی و آموزش های رسمی ما، چه در حوزه عمومی (آموزش و پرورش) و چه حوزه دانشگاهی ، چنین چیزی رایج نیست .

معاون آموزش متوسطه شهرستان های استان تهران اظهار داشت: اگر فلسفه آموزش و پرورش را آموختن برای دانستن و دانستن برای به کار بستن و به کار بستن برای زیستن و زیستن برای با هم زندگی کردن بدانیم ، بدون تردید آموزش های مدنی و قانون اساسی در راستای فلسفه واقعی آموزش و پرورش ماست.

وی با اشاره به اینکه درچند سال اخیر نظام آموزش و پرورش ما بر اساس سند تحول و برنامه ملی درسی دست خوش تغییراتی در کتب درسی شده و کتاب های جدید تألیف مناسبی در حوزه سواد رسانه ای ، محیط زیست ، سبک زندگی ، سلامت و بهداشت و کار و فن آوری. به مجموعه کتاب های آموزشی افزوده شده ، تاکید کرد: جای کتاب حقوق شهروندی که تجلی دهنده قانون اساسی است خالی می باشد.

شفیع پور در پایان خاطرنشان کرد : هیچ قانون اساسی ابدی و آسمانی نیست ولی تا زمانی که میثاق جمعی و معیار زیست و زندگی جمعی ماست برای همه محترم و مقدس است و عمل به آن شاخص حکمرانی خوب و شهروند مطلوب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار