برگزاری مانور سراسری زلزله و خروج اضطراری در چهاردانگه

چهاردانگه (پانا) - مانور سراسری زلزله و خروج اضطراری با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش در دبیرستان دخترانه شهید وجدانی پاک منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور سراسری زلزله و خروج اضطراری در چهاردانگه

سعیده سید مومن، رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه با اشاره به این که ایران یکی از کشور های زلزله خیز است، بیان کرد:در طول سال همواره در بعضی نقاط زلزله هایی با درجات بسیار پایین یا بلعکس بسیار بالا ثبت میشود،لذا با آموزش های هدفمند قبل ،حین و بعد از وقوع این رویداد طبیعی جهت مقابله با بحران، امدادرسانی و پیشگیری می توان دانش آموزان را در محیط مدرسه و منزل جهت این موضوع مهم آماده کرد.

وی در ادامه با تشریح اینکه تمرین در مانور های این چنینی آموزش مدیریت بحران زلزله است،افزود: این آموزش ها جهت بالا بردن سطح اطلاعات عمومی دانش آموزان در مواقع بحرانی است که بتوانند هم در مدرسه و هم در منزل با اتکا به این آموخته ها با آرامشی نسبی با این حادثه رو به رو شوند و امداد رسان خود یا سایر اعضای خانواده باشند.

سید مومن با اشاره به این که زنگ مانور زلزله در تمام مدارس منطقه به صورت هماهنگ نواخته شد تاکید کرد: دانش آموزان با خروج اضطراری و پناهگیری مناسب تمرین موضوع کردندو البته زمانی این آموزش ها میتوانند تأثیر گذار باشند که بصورت هدفمند و مستمر اجرا گردد.

شایان ذکر است دراین مراسم دانش آموزان، اطفای حریق و امور امداد و نجات، شامل پانسمان ، آتل بندی ، جابجایی مسدوم را آموزش دیدند.

/خبرنگار: زهرا رحیمی جم/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار